آرشیو آبان ماه 1401

من اینجام تا با هم با دنیای متاورس آشنا شیم

همه آنچه باید در مورد متاورس بدانید

در سال 2019، شرکت شبکه اجتماعی فیس بوک یک محیط واقعیت مجازی اجتماعی به نام فیس بوک Horizon را معرفی کرد. در سال 2021، فیس‌بوک به «متا پلتفرم‌ها» تغییر نام داد و مارک زاکربرگ اعلام کرد که شرکتش به ایجاد یک متاورس اختصاص دارد. پس متاورس چیست؟ بیایید دریابیم!

متاورس

معنی متاورس چیست؟ کلمه "metaverse" شامل دو جزء است: "meta" در یونانی به معنای پست، بعد یا فراتر است و "verse" به معنای جهان است. در دنیای بلاک چین، «متایورس» فضای مجازی است که در آن افراد ممکن است با استفاده از ترکیبی از فناوری‌های مجازی، که عمدتاً شامل واقعیت مجازی (VR)، واقعیت افزوده (AR) و رابط‌های مغز و رایانه (BCI) است، تعامل داشته باشند. افراد همچنین ممکن است دارایی های دیجیتالی را خریداری و بفروشند، سفرهای مجازی به مکان های دیجیتال (که ممکن است تخیلی یا مدل های واقعی باشند) انجام دهند و غیره.

بازیگران بزرگ فناوری مانند اپل، گوگل، متا پلتفرم ها (فیس بوک)، مایکروسافت، سونی، نیانتیک و Valve در حال شروع اقداماتی برای تلاش برای اکوسیستم سخت افزاری و نرم افزاری هستند. مارک زاکربرگ در رویداد "Connect" با تغییر نام فیسبوک به متا و تبدیل آن به یک شرکت متاورس که در آن مردم می توانند جهان را با هم از هسته فناوری بسازند و یک اقتصاد خلاق جدید راه اندازی کنند، جاه طلبی متاورس را اعلام کرد. مایکروسافت و سونی انتظار دارند که هدست هایی مانند Meta Quest یا Sony PSVR انتخاب مصرف کننده برای کاوش در دنیای سه بعدی اجتماعی و تعاملی باشد.

توسعه Metaverse در زندگی روزمره

پیشرفت‌های فناوری، رشد ارزهای دیجیتال و سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO) سطوح بالاتر و تقریباً امکانات نامحدودی به متاورز داده است. برای بررسی کاربرد و توسعه متاورس در زندگی روزمره ما، چند نمونه را در زیر پیشنهاد می کنیم.

در آموزش

در عصر وب 1.0 (1991-2004)، آموزش در مراحل اولیه است. طراحی وب 1.0 عمدتاً به عنوان یک شبکه تحویل محتوا استفاده می شود. معلمان و دانش آموزان به صورت سنتی آموزش و یادگیری را به صورت حضوری انجام می دهند: دست نویس. علاوه بر این، فرصت های یادگیری برای زنان، رنگین پوستان و فقرا محدود است.

در عصر وب 2.0 (2004 تا کنون)، آموزش برای همه بدون استثنا است. مردم شروع به درک نحوه استفاده از Microsoft Office برای آموزش پشتیبانی کردند. یادگیری زبان با استفاده از اپلیکیشن های آموزشی مانند Elsa، Duolingo و غیره فرآیند مطالعه را ساده می کند. به‌ویژه در طول همه‌گیری کووید-۱۹، پلتفرم‌های دیجیتالی نوآورانه مانند Google Drive، Zoom و غیره نقش مهمی در حفاظت و تداوم یادگیری و آموزش داشتند. دانشجویان برای شرکت در برنامه های تحصیلی خارج از کشور در زادگاهشان عادی می شوند. آموزش مبتنی بر برنامه اکنون گسترده است و ممکن است در زمان و هزینه صرفه جویی کند و انعطاف پذیری را فراهم کند.

آمدن به آینده متاورس برای سطح بالاتر آموزش. بیایید یک مثال ساده بزنیم: مطالعه تاریخ به طور سنتی خسته کننده و بیهوده تلقی می شد. علیرغم تلاش اساتید برای تعامل از طریق فیلم، موسیقی و تصاویر، افراد بسیار کمی این موضوع را تجربه و قدردانی می کنند. کلاس از طریق متاورژن وارد فراجهان فرهنگ یونانی می شود. آنها می توانند شلوغی یک بازار را تجربه کنند یا در زمان سفر کنند تا مجسمه و فرهنگ را از طریق تپه ها و معابد خدایان بررسی کنند. دانش‌آموزان می‌توانند همزمان از طریق فعالیت‌های بازی، مهارت‌های خواندن انتقادی و STEM خود را بهبود بخشند. با این حال، در این مورد، مسئولیت معلمان همچنان حیاتی است. استفاده از متاورس نشان می دهد که چگونه ممکن است کسب الهام و تجربه افراد را تسهیل و افزایش دهد.

در تجارت

وبلاگ بیل گیت نوشت: «طی دو یا سه سال آینده، من پیش‌بینی می‌کنم که اکثر جلسات مجازی از شبکه‌های تصویر دوربین دوبعدی ... به متاورس، فضایی سه‌بعدی با آواتار دیجیتال منتقل می‌شوند .» ایده این است که شما در نهایت از آواتار خود استفاده خواهید کرد. برای ملاقات با مردم در یک فضای مجازی که حس بودن در یک اتاق واقعی را تکرار می کند.

فرصت های تبلیغات، برندسازی و بازاریابی نیز در حال افزایش است. چندین کسب و کار در حال ایجاد پایه ای در تنظیمات VR هستند. شرکت هیوندای موتور، Hyundai Mobility Adventure را معرفی کرده است، یک تجربه متاورس در پلتفرم بازی Roblox. آواتارهای گیمرها ممکن است ابتکارات حمل و نقل فعلی و آینده هیوندای را تجربه کنند. متا، سونی، اچ‌تی‌سی، مایکروسافت و غیره، بازیگران بزرگ فناوری، سفر خود را به دنیای متاورس آغاز کرده بودند.

در سرگرمی

پارک‌های موضوعی و پارک‌های تفریحی ایده‌آل‌هایی برای واقعیت مجازی هستند، زیرا ساخت آن‌ها گران است، اما می‌توان آن‌ها را به سرعت و ایمن در واقعیت مجازی تکمیل کرد. متاورس ممکن است به پارک هایی که از قوانین فیزیک سرپیچی می کنند اجازه دهد تا مردم را از سراسر جهان جذب کنند و به سرعت بدون متحمل شدن هزینه های اضافی تکامل یابند.

یکی دیگر از کاربردهای بسیار جذاب متاورس برای رسانه و سرگرمی ممکن است تماشای ورزش باشد. واقعیت مجازی بازیکنان را قادر می‌سازد تا بازی را از منظر نزدیک‌تر ببینند و تجربه بهتری داشته باشند.

از زمان اپیدمی کووید-19، Imagine Dragons، Travis Scott، BTS، Muse، و Post Malone و همچنین تعدادی از هنرمندان مشهور دیگر در یک سال و نیم گذشته در کنسرت های واقعیت مجازی (VR) اجرا کرده اند. Fortnite یک کهنه‌کار سرگرمی‌های واقعیت مجازی است و شرکت سازنده آن، Epic Games، سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد دلاری برای ایجاد متاورس را اعلام کرده است. مانند واقعیت، متاورس مکان هایی را ارائه می دهد که هنرمندان متعددی می توانند همزمان اجرا کنند.

فرصت ها

ایده متاورس جدید نیست. دنیای آنلاین، چند نفره و نقش آفرینی مانند The Sims یا Second Life بیش از بیست سال است که وجود دارد. آنالوگ‌های مدرن مانند Minecraft، World of Warcraft و Fortnite میلیون‌ها بازیکن و اقتصاد بزرگ دارند.

AR و VR، بلاک چین، ارزهای دیجیتال و NFT از جمله فناوری‌های جدیدی هستند که برای ایجاد این مفهوم فراواژه گرد هم آمده‌اند. سازندگان می توانند فعالیت خود را از طریق توکن ها در نتیجه روش های جدید تجارت و در اختیار داشتن کالاهای دیجیتال تجاری کنند. رشد تجارب مجازی فراگیرتر به افراد کمک می‌کند تا جوامعی با ایده‌آل‌های مشترک تشکیل دهند و خود را به‌طور قانونی‌تر بیان کنند. در همین حال، COVID-19 دیجیتالی شدن زندگی ما را افزایش داد و مشارکت و ارتباطات آنلاین مداوم و چند منظوره را عادی کرد. این ترکیبی از نیروهای فنی، اجتماعی و اقتصادی در حال ارتقاء متاورس است.

منبع: metaversyab.com

 

10 موردی که باید در مورد متاورس بدانید



احتمالاً در مورد متاورس از تغییر نام فیسبوک به عنوان متا یا Fortnite ، سازنده اپیک گیمز، اعلان بودجه 1 میلیارد دلاری برای تمرکز بر "چشم انداز بلندمدت متاورس" شنیده اید، اما متاورس دقیقا چیست؟ و چرا باید به کسب و کار شما اهمیت دهد؟

به طور خلاصه، متاورس یک واقعیت دیجیتالی فراگیر است که به کاربران امکان می‌دهد به طور کامل در فعالیت‌های اجتماعی شرکت کنند - همه از آسایش خانه خود. مفهوم متاورس جاه طلبانه است که اساساً برای شبیه سازی محیط های دنیای واقعی و فعال کردن فعالیت های تعاملی با ترکیب واقعیت های مجازی و افزوده کار می کند.

برای اطلاع از بهترین دوره آموزشی متاورس کلیک کنید.

متاورس از زمان پیدایش، به ویژه در طول همه گیری کووید-19، به دلیل ظرفیتش برای برگزاری انواع رویدادهای مجازی در صنایع مختلف، همچنان مورد توجه قرار گرفته است. متاورس بر مفهوم "حضور" تمرکز دارد تا به کاربران این احساس را بدهد که گویی با این تکرار جدید اینترنت رو در رو هستند. این ممکن است دلهره آور به نظر برسد، بنابراین ما همه آن را برای شما تجزیه کرده ایم. در اینجا 10 نکته وجود دارد که باید در مورد متاورس بدانید:

  1. منشأ متاورس


    اصطلاح «متاورس» ترکیبی از دو واژه متا و آیه است و از معنای «فراتر از جهان» نشأت می گیرد. شاید اخیراً این عبارت را در رسانه‌ها شنیده باشید، اما در نتیجه، اولین بار در سال 1992 در رمان علمی تخیلی Snow Crashنوشته نیل استفنسون ابداع شد. ایده ای که استفنسون در کتاب به آن اشاره کرد، در مورد ایجاد یک جهان تمام دیجیتال یا یک جهان موازی با مفاهیم فناوری بود. این به افراد این توانایی را می‌دهد که از طریق آواتاری که می‌تواند به دنیای آنلاین دسترسی داشته باشد، از واقعیت فیزیکی خود فرار کنند.
  2. آیا متاورس یک فناوری کاملاً جدید است؟


    تصور کنید می توانید به سادگی با استفاده از هدست، رویدادهای تجاری، کنسرت ها و بازی ها را به طور کامل تجربه کرده و در آن شرکت کنید. در متاورس، به دلیل ویژگی های سه بعدی آن، احساس خواهید کرد که از نظر فیزیکی در وب هستید.

    اما آیا متاورس یک فناوری کاملاً جدید است؟ در واقع، این فقط ترکیبی از دو فناوری موجود است: واقعیت مجازی یا VR، و واقعیت افزوده یاهر دو فناوری در کنار هم به کاربر امکان می دهد یک محیط سه بعدی و توانایی شبیه سازی دیجیتالی چیزهای جدید را از طریق هدست، عینک یا ساعت داشته باشد. در حالی که این پذیرفته‌شده‌ترین راه برای دسترسی به تجربه متاورس است، اما از طریق فناوری‌های موجود مانند رایانه‌ها، کنسول‌های بازی یا حتی تلفن‌های همراه نیز قابل دسترسی است.
  3. فضاهای اجتماعی متاورس - کار، بازی، خرید و بازی


    در متاورس، امکان برقراری ارتباط، قرار ملاقات، رقصیدن با کسی و لذت بردن از فعالیت های متعدد دیگر با شبکه های اجتماعی وجود دارد. همه سبک های زندگی و محیط ها را در یک جهان تقلید می کند. مانند پلتفرم‌های بازی امروزی مانند Roblox، Unity و Epic Games، به بازیکنان بازی‌های ویدیویی این شانس را می‌دهد که دنیای خود را بسازند. فراجهت فراگیر این ویژگی را ارائه می دهد، اما از طریق جوامع مجازی به هم پیوسته به تمام جنبه های زندگی گسترش می یابد.
  4. چه نوع کسب و کارهایی در متاورژن خواهند بود؟


    بسیاری از ما کنجکاو هستیم که بتوانیم وارد چه فرصت های تجاری شویم. امکانات بی پایان هستند و صنایع متعددی را شامل می‌شوند، از جمله:

    - تجربیات خرید خرده‌فروشی
    - رویدادهای مجازی، کنسرت‌ها و جلسات
    - یک شرکت مشترک از طریق فضاهای کاری تقریباً افزایش‌یافته برای ارائه ارتباط مشترک بین کارکنان
    - آموزش عالی، مراقبت‌های بهداشتی، ارتش، و غیره. موسساتی که تجربه یادگیری را در اختیار کاربران قرار می دهند
    - پلتفرم های رسانه های اجتماعی و مکان های کاری که در آن کاربران می توانند با استفاده از آواتارهای سه بعدی خود تعامل داشته باشند.
  5. اقتصاد دیجیتال در فراجهان


    واقعیت دیجیتالی که اقتصاد دیجیتال را تکرار می‌کند به کارآفرینان این امکان را می‌دهد تا با ایجاد فرصت‌های تجاری برای خود از مزیت استفاده کنند. این اقتصاد دیجیتال شامل داشتن بازاری است که در آن مصرف‌کنندگان می‌توانند کالاها را خریداری یا تجارت کنند و دارایی‌های دیجیتالی مانند لباس‌های مجازی و توکن‌های غیرقابل تعویض، که بیشتر به عنوان NFT شناخته می‌شوند، به دست آورند. در اصل، زندگی در متاورس واحد پولی خاص خود را خواهد داشت و بنابراین کسب و کارهای مجازی را قادر به فعالیت می کند. آواتارها توانایی خرید و فروش زمین و خرید پوشاک و لوازم جانبی را خواهند داشت. انتظار می رود برای تشویق توسعه کسب و کار جدید، سرمایه گذاری در ارزهای رمزنگاری شده و NFT ها به نوآوری ها احترام بگذارد و کارآفرینی را در این زمینه تقویت کند. متاورس قرار است تا سال 2030

    8 میلیارد دلار درآمد ایجاد کند. این شامل بازی های بازی برای کسب درآمد، NFT، املاک مجازی و بسیاری از فرمت های دیگر می شود. بازار در حال حاضر در مسیر ثابتی قرار دارد، زیرا ارزش بازار متاورس، فیس بوک (متا) و بازی ها 14.8 تریلیون دلاراست. به عنوان مثال، بازار NFT در طول همه‌گیری از سقف عبور کرد و در سال 2021 از 41 میلیارد دلار گذشت. و در ژانویه 2022 ، یک میلیون کیف پول فعال در OpenSea محاسبه شد - یک رکورد جدید در تاریخ.
  6. فناوری بلاک چین در متاورس


    بلاک چین سیستمی برای ثبت تمام تراکنش های مالی و دارایی های قابل ردیابی در یک شبکه تجاری است. هر دارایی ارزشمند، ملموس و نامشهود را می توان در فناوری بلاک چین ردیابی کرد تا خطر برای هر طرف درگیر به حداقل برسد. ترکیب فناوری بلاک چین در متاورس یک فرآیند مداوم است. بیت‌کوین و اتریوم به عنوان محبوب‌ترین پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال، دو معروف‌ترین پلتفرم‌های موجود در بازار هستند. این پلتفرم ها در دو کشور مختلف ایجاد شدند و خود را متمایز کردند. به عنوان مثال، اتریوم ایجاد شد در نتیجه تضعیف شخصیت ویتالیک بوترین، روسی-کانادایی، World of Warcraft توسط توسعه دهندگان بلیزارد. این باعث شد که او خدمات متمرکز را مورد انتقاد قرار دهد و منجر به ایجاد اتریوم در کنار بنیانگذارانش شد:

    - چارلز هاسکینسون (خالق کاردانو)
    - گاوین وود (بنیانگذار Polkadot)
    - هو لوبین (موسس ConsenSys)
    - آنتونی دی ایوریو (بنیانگذار سابق Decentral)
    - میهای آلیسی (بنیانگذار آکاشا)
    - جفری ویلک (بنیانگذار Grid Games)
    - امیر چتریت

    داستان اصلی چگونگی ساخت این پلت فرم تنها یکی از هزاران آن است، زیرا مبادلات ارزهای دیجیتال زیادی در بازار جهانی وجود دارد. آن‌ها ایده‌آل هستند و ثابت شده‌اند که به ماوراء جهان کمک می‌کنند، زیرا این فناوری شفافیت معاملات تجاری در شبکه را فراهم می‌کند.
  7. بهره‌وری در محل کار


    در بخش‌های مختلف جامعه، درخواست‌هایی مبنی بر اتخاذ محیط سنتی‌تر برای اولویت‌بندی بخش‌های آموزشی و مرتبط با کسب‌وکار توسط متاورس ارائه شده است. متا ایده Horizon Workrooms یا واقعیت مجازی برای محیط های کاری را مطرح کرد. این فضاها باعث می شود که کاربران احساس کنند در طول جلسات کاری به طور فیزیکی در همان مکان حضور دارند. مایکروسافت همچنین قصد دارد این ایده را اتخاذ کند و اعلام کرده است که اعضای تیم می توانند از آواتارهای سه بعدی در جلسات تیمیکه از سال 2022 شروع می شود، استفاده کنند.
  8. بدون مالکیت متاورس


    فریب نخورید، اما ایده متاورس یک مفهوم مشترک است. حتی زمانی که فیسبوک نام خود را به متا تغییر داد، نتوانست اعتباری برای توسعه فناوری جدید قائل شود. بسیاری از شرکت‌ها در حال کاوش ویژگی‌هایی برای ارتقای جایگاه متاورس خود هستند. شرکت‌های فناوری، بزرگ و کوچک، مانند مایکروسافت، انویدیا، روبلکس، یونیتی و دیگر شرکت‌های دیگر به آن می‌پیوندند. همه آنها در حال ایجاد ایده های خود در مورد یک دنیای مجازی بهتر برای توسعه یک تجربه دیجیتال جدید هستند. با این حال، افراد و سازمان‌ها هنوز از ادعای کل متاورژن به عنوان متعلق به خودشان منع شده‌اند.
  9. آیا متاورس ایمن است؟


    بسیاری از کاربران گفتگوهایی را در مورد ایمنی در متاورس ایجاد کرده اند و در حال تجزیه و تحلیل هستند که آیا این یک محیط همهجانبه مسئولانه است یا خیر. کارشناسان حریم خصوصی دیجیتال توضیح داده‌اند که فعالیت‌ها در متاورس تحت نظارت و نظارت خواهند بودتا اطمینان حاصل شود که انتظارات ایمنی و حریم خصوصی کاربران اجرا می‌شود. پیشنهادات آتی برای داشتن چارچوب قانونی دستورالعمل‌هایی که بر پیشگیری و اجرای پیامدهای اقدام در موارد آزار و اذیت متمرکز باشد. متاورس احتمالاً همه اقدامات احتیاطی را انجام می دهد و کاربران را ملزم می کند که به این فناوری اعتماد کنند.
    تا سال 2024،7 میلیارد کاربر AR تلفن همراه در سراسر جهان وجود خواهد داشت. هزینه، دسترسی و ایمنی سه عامل اصلی هستند که توسط کارشناسان صنعت واقعیت توسعه یافته یا XR به عنوان پیشران بازار واقعیت افزوده واقعیت مجازی اشاره شده است.
  10. آینده متاورس


    متاورس هنوز در مراحل جدیدتر توسعه است و به تکامل خود ادامه خواهد داد. وعده متاورس از طریق بهبود اجتماعی شدن، بهره‌وری، خرید و سرگرمی در دنیای دیجیتال به سمت فناوری‌های پیشرو حرکت می‌کند. بازار احتمالاً به رشد مداوم خود ادامه خواهد داد و به زودی با فناوری های جدید و نوظهور نامحدود خواهد شد.

 منبع: metaversyab.com

همه چیز درمورد NFT



تصور کنید که یک اثر هنری دیجیتال را در اینترنت با قیمتی مناسب بخرید و یک توکن دیجیتالی منحصربفرد به دست آورید که اقتدار شما را بر اثر هنری خریداری شده ثابت می کند. عالی نمیشه؟ خب، به لطف NFT ها، این فرصت اکنون وجود دارد.

NFT ها در حال حاضر دنیای هنرهای دیجیتال و کلکسیونی ها را با طوفان مواجه کرده اند. همانطور که همه در سراسر جهان بر این باور بودند که بیت کوین پاسخ دیجیتالی به ارز است، NFT ها اکنون به عنوان پاسخ دیجیتالی به کلکسیون ها ارائه می شوند. در نتیجه، هنرمندان دیجیتال به لطف فروش گسترده به مخاطبان جدید رمزارز، زندگی خود را در حال تغییر هستند. 

اگر به NFT ها علاقه مند هستید و می خواهید درباره چیستی آنها بیشتر کاوش کنید، به جای درستی آمده اید. بیایید شیرجه بزنیم و ببینیم این همه هیاهو برای چیست!

NFT چیست؟

NFT به معنای توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) است که معمولاً با استفاده از همان نوع برنامه‌نویسی مورد استفاده برای ارزهای دیجیتال ایجاد می‌شوند . به عبارت ساده، این دارایی های رمزنگاری مبتنی بر فناوری بلاک چین هستند. آنها را نمی توان مانند سایر دارایی های رمزنگاری معادل مبادله یا معامله کرد.

مانند بیت کوین یا اتریوم. اصطلاح NFT به وضوح نشان می دهد که نه می توان آن را جایگزین کرد و نه تعویض کرد زیرا دارای ویژگی های منحصر به فرد است. ارزهای فیزیکی و ارزهای دیجیتال قابل تعویض هستند، به این معنی که می‌توان آنها را مبادله یا با یکدیگر مبادله کرد.

  • NFT مخفف یک توکن غیر قابل تعویض است، به این معنی که نه می توان آن را جایگزین کرد و نه تعویض کرد زیرا دارای ویژگی های منحصر به فردی است.
برای اطلاع از بهترین پکیج آموزشی دوره NFT، اینجاکلیک کنید.

ویژگی های کلیدی NFT - 

  • دارایی دیجیتال - NFT دارایی دیجیتالی است که کلکسیون های اینترنتی مانند هنر، موسیقی و بازی ها را با گواهی معتبر ایجاد شده توسط فناوری بلاک چین که زیربنای ارزهای دیجیتال است، نشان می دهد. 
  • منحصر به فرد - نمی توان آن را جعل کرد یا دستکاری کرد. 
  • تبادل - مبادلات NFT با ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین در سایت های تخصصی انجام می شود.

Cryptopunks یک نمونه قابل توجه از NFT است. شما را قادر می سازد 10000 کلکسیون را با اثبات مالکیت خریداری، بفروشید و ذخیره کنید.

NFT چگونه کار می کند؟

اکنون که گام های اولیه خود را برای درک چیستی NFT برداشته اید، باید ادامه دهید و در مورد نحوه عملکرد NFT بیاموزید.

  • اکثر NFTها در بلاک چین ارز دیجیتال اتریوم، یک دفتر کل عمومی توزیع شده که تراکنش ها را ثبت می کند، قرار دارند.
  • NFT ها توکن های فردی هستند که اطلاعات ارزشمندی در آنها ذخیره می شود.
  • از آنجایی که آنها دارای ارزشی هستند که عمدتاً توسط بازار و تقاضا تعیین می شود، می توان آنها را مانند سایر انواع فیزیکی هنر خرید و فروش کرد.
  • داده‌های منحصربه‌فرد NFTها تأیید و تأیید مالکیت آنها و انتقال توکن‌ها بین مالکان را آسان می‌کند.

نمونه هایی از NFT

دنیای NFT برای مردم نسبتاً جدید است. در اینجا چند نمونه از NFTهایی که امروزه وجود دارند آورده شده است:

  • یک مجموعه دیجیتال
  • نام های دامنه
  • بازی ها
  • مقالات
  • کفش های کتانی در خط مد

NFT برای چه مواردی استفاده می شود؟

افراد علاقه مند به تجارت رمزنگاری و افرادی که دوست دارند آثار هنری جمع آوری کنند اغلب از NFT استفاده می کنند. به غیر از آن، کاربردهای دیگری نیز دارد مانند:

  • محتوای دیجیتال - امروزه مهمترین کاربرد NFT در محتوای دیجیتال است. سازندگان محتوا سود خود را با NFT ها افزایش می دهند، زیرا آنها به اقتصاد سازنده قدرت می دهند که در آن سازندگان مالکیت محتوای خود را به پلتفرم هایی که برای تبلیغ آن استفاده می کنند، دارند.
  • آیتم های بازی - NFT ها علاقه قابل توجهی را از سوی توسعه دهندگان بازی به خود جلب کرده اند. NFT ها می توانند مزایای زیادی را برای بازیکنان فراهم کنند. به طور معمول، در یک بازی آنلاین، می توانید آیتم هایی برای شخصیت خود بخرید، اما تا آنجا که پیش می رود. با NFT ها، می توانید با فروش اقلام پس از اتمام کار، پول خود را پس بگیرید.
  • سرمایه گذاری و وثیقه - هر دو NFT و DeFi (مالی غیرمتمرکز) زیرساخت های مشابهی دارند. برنامه های DeFi به شما امکان می دهند با استفاده از وثیقه پول قرض کنید. NFT و DeFi هر دو با هم کار می کنند تا در عوض از NFT ها به عنوان وثیقه استفاده کنند.
  • نام‌های دامنه - NFT‌ها نامی آسان‌تر برای به خاطر سپردن دامنه شما ارائه می‌کنند. این مانند یک نام دامنه وب سایت عمل می کند و آدرس IP آن را به یاد ماندنی تر و ارزشمندتر می کند، معمولاً بر اساس طول و ارتباط.

حتی افراد مشهوری مانند اسنوپ داگ، شاون مندز، و جک دورسی با انتشار خاطرات و آثار هنری منحصر به فرد و فروش آنها به عنوان NFT های امنیتی شده، به NFT علاقه مند هستند.

NBA Top Shot یک مورد استفاده داغ از NFT است

یکی از محبوب‌ترین توکن‌های غیرقابل تعویض در روزهای اخیر  NBA Top Shot است که همکاری بین Dapper Labs (سازندگان بازی CryptoKitties) و انجمن ملی بسکتبال (NBA) است. NBA به لابراتوارهای داپر مجوز تک تک حلقه‌های ویدیویی برجسته می‌دهد و آنها فیلم را دیجیتالی کرده و برای فروش در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند. هر قرقره یک کلیپ ویدیویی مانند دانک بسکتبال بازیکن معروف را نشان می‌دهد که برخی از آن‌ها دارای زوایای مختلف و آثار هنری دیجیتالی هستند تا آنها را منحصر به فرد کند. حتی اگر شخصی یک کپی کامل از ویدیو ساخته باشد، می‌توان آن را فوراً به عنوان تقلبی تشخیص داد. این سرمایه گذاری تاکنون 230 میلیون دلار فروش داشته است و این شرکت به تازگی  305 میلیون دلار بودجه  از گروهی شامل مایکل جردن و کوین دورانت دریافت کرده است.

این حلقه های ویدئویی با قیمت های بالایی به فروش می رسند. در میان محبوب ترین ها:

  • دانک «کیهانی» لبرون جیمز: 208000 دلار
  • بلوک Zion Williamson "Holo MMXX": 100000 دلار
  • بلوک لبرون جیمز "از بالا": 100000 دلار
  • دانک لبرون جیمز "Throwdowns": 100000 دلار
  • دانک لبرون جیمز "Holo MMXX": 99,999 دلار
  • دستگیره های Steph Curry "Deck the Hoops": 85000 دلار
  • دانک جیانیس آنتتوکومپو «Holo MMXX»: 85000 دلار
  • لبرون جیمز "از بالا" دانک: 80000 دلار

این لحظات منحصر به فرد NBA از طریق "pack drops" ساخته شده و به بازار عرضه  می شود.  رایج ترین فروش فقط با 9 دلار است، اما بسته های انحصاری بیشتر می توانند با قیمت بسیار بیشتری به فروش برسند. 

اکنون که متوجه شدید NFT برای چه مواردی استفاده می شود و راه های مختلفی که می توانید از آن بهره مند شوید، بیایید نگاهی به تفاوت آن با سایر اشکال ارز دیجیتال بیندازیم.

چرا NFT ها محبوب می شوند؟

NFT ها در واقع از سال 2015 وجود داشته اند، اما اکنون به لطف چندین عامل، محبوبیت خود را افزایش داده اند. اول، و شاید واضح‌تر از همه، عادی‌سازی و هیجان ارزهای دیجیتال و چارچوب‌های بلاک چین زیربنایی است. فراتر از خود فناوری، ترکیبی از هواداری، اقتصادی بودن حق امتیاز و قوانین کمبود است. همه مصرف‌کنندگان می‌خواهند این فرصت را داشته باشند که محتوای دیجیتال منحصربه‌فرد داشته باشند و به طور بالقوه آنها را به عنوان نوعی سرمایه‌گذاری نگه دارند. 

وقتی شخصی یک توکن غیرقابل تعویض می‌خرد، مالکیت محتوا را به دست می‌آورد، اما همچنان می‌تواند راه خود را از طریق اینترنت باز کند. به این ترتیب، یک NFT می تواند محبوبیت کسب کند - هر چه بیشتر به صورت آنلاین دیده شود، ارزش بیشتری پیدا می کند. هنگامی که دارایی فروخته می شود، سازنده اصلی 10 درصد کاهش می یابد، که پلتفرم درصد کمی را دریافت می کند و مالک فعلی مابقی آن درآمد را دریافت می کند. بنابراین، با توجه به خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال محبوب در طول زمان، پتانسیل کسب درآمد مداوم وجود دارد.   

Authenticity نام بازی با NFT است. مجموعه‌های دیجیتال حاوی اطلاعات متمایزکننده‌ای هستند که آن‌ها را از هر NFT دیگری متمایز می‌کند و به لطف بلاک چین به راحتی قابل تأیید است. ایجاد و پخش کلکسیون های تقلبی کار نمی کند زیرا هر مورد را می توان به خالق یا صادر کننده اصلی ردیابی کرد. و برخلاف ارزهای دیجیتال، نمی‌توان آنها را مستقیماً با یکدیگر مبادله کرد (مانند کارت‌های بیس بال در زندگی واقعی) زیرا هیچ دوی یکسان نیستند. 

آیا NFT ها در حال حاضر جریان اصلی هستند؟

بنابراین، با وجود همه هیاهوهایی که در مورد NFT ها ایجاد شده است، آیا درست است که بگوییم آنها در حال حاضر جریان اصلی هستند؟ این مقاله دلیل محکمی برای این باور است که NFT ها اکنون در آگاهی عمومی قرار گرفته اند. ضرری ندارد که تعدادی از افراد مشهور سرشناس وارد آب های NFT شده اند.

اگرچه شاید گفتن "بله، NFT ها قطعاً در حال حاضر جریان اصلی هستند" زود باشد، اگر آنها به این مسیر ادامه دهند، سال 2022 می تواند سالی باشد که بدانیم NFT ها اینجا هستند تا بمانند.

NFT چه تفاوتی با سایر ارزهای دیجیتال دارد؟

اگرچه NFT ها با استفاده از زبان برنامه نویسی مشابه سایر ارزهای رمزنگاری شده ایجاد می شوند، این همان جایی است که شباهت به پایان می رسد.

اتریوم و NFT

بلاک چین اتریوم به چند دلیل این امکان را برای NFT ها فراهم می کند:

  • معاملات NFT بدون نیاز به پلتفرم‌های همتا به همتا، می‌تواند کاهش قابل توجهی به عنوان جبران داشته باشد.
  • همه محصولات اتریوم دارای یک "پشتیبانی" هستند و NFTها را قابل حمل برای خرید از یک محصول و فروش آن در محصول دیگر بدون زحمت می کند.
  • پس از تایید یک تراکنش، دستکاری داده ها برای جعل مالکیت غیرممکن است.
  • اتریوم هرگز پایین نمی آید، به این معنی که توکن های شما همیشه برای فروش در دسترس خواهند بود.

جوامع پنگوئن

Pudgy Penguin یک جامعه توکن غیرقابل تعویض محبوب است، یک زیرمجموعه ارز دیجیتال که نشان دهنده مالکیت یک دارایی منحصر به فرد است: 8888 پنگوئن در بلاک چین اتریوم، که در یک مجموعه سازماندهی شده اند. Pudgy Penguin تنها یکی از بسیاری از انجمن‌هایی است که مزایا و مزایای دیگری را برای اعضا ارائه می‌دهد، مانند عضویت در سرور مشترک Discord یا دسترسی به یک کانال تلگرام خصوصی که به شما امکان می‌دهد با صاحبان دیگر صحبت کنید.

بسیاری از پروژه‌های NFT انجمن‌های خاص خود را دارند که در آن اعضا می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند، ایده‌ها را به اشتراک بگذارند، و از پروژه‌ها یا هنر یکدیگر حمایت کنند یا بخرند.

چگونه NFT بخریم؟

با درک اینکه NFT برای چه چیزی استفاده می شود و مزایای خاص آن نسبت به سایر ارزهای دیجیتال، ممکن است بخواهید سرمایه گذاری خود را برای خرید NFT انجام دهید. اگر چنین است، قبل از انجام این کار باید برخی از موارد ضروری را تهیه کنید:

  • شما به یک کیف پول دیجیتال نیاز دارید که به شما امکان می دهد NFT ها و ارزهای دیجیتال خود را ذخیره کنید.
  • سپس بسته به ارزهایی که ارائه دهنده NFT شما می پذیرد، باید مقداری ارز دیجیتال خریداری کنید، به احتمال زیاد اتر. شما می توانید از پلتفرم هایی مانند OpenSea، Coinbase، Kraken، PayPal و غیره برای خرید ارزهای دیجیتال استفاده کنید.
  • پس از خرید ارز دیجیتال خود، می توانید آن را از صرافی به کیف پول خود منتقل کنید.

به خاطر داشته باشید که بسیاری از صرافی ها درصد کمی از تراکنش خرید کریپتو شما را به عنوان کارمزد دریافت می کنند.

بازارهای محبوب NFT

هنگامی که کیف پول خود را آماده کردید، تنها کاری که باید انجام دهید خرید NFT است. در حال حاضر، بزرگترین بازارهای NFT عبارتند از:

  • Rarible - Rarible یک بازار دموکراتیک است که به هنرمندان و سازندگان اجازه می دهد NFT ها را صادر و بفروشند. دارندگان را قادر می سازد تا ویژگی هایی مانند هزینه ها و قوانین جامعه را بررسی کنند.
  • OpenSea - برای شروع، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک حساب کاربری در وب سایت رسمی OpenSea ایجاد کنید و مجموعه های NFT را مرور کنید و هنرمندان جدید را کشف کنید. این پلتفرم به عنوان مجموعه ای وسیع از اقلام و مجموعه های دیجیتال کمیاب شناخته شده است.
  • بنیاد - در این پلتفرم، هنرمندان باید برای ارسال آثار هنری خود، دعوتنامه ای از خالقان دیگر دریافت کنند یا از آنها ارسال کنند. انحصار این جامعه دارای آثار هنری با کالیبر بالاتر است، با این فرض که تقاضا برای NFT ها در سطوح فعلی باقی می ماند یا حتی در طول زمان افزایش می یابد.

آینده NFT چگونه به نظر می رسد؟

NFT قرار گرفتن در معرض رسانه ها و امتیازات ویژه را برای هنرمندان مشتاق در رسانه های اجتماعی افزایش داده است. اخیرا جک دورسی، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران توییتر، با اولین توییت و معروف خود، "Just set up my twttr" و Vignesh Sundaresan، معروف به "Metakovan"، هنر NFT را به ارزش 69.3 میلیون دلار خریداری کردند. بیپل. 

به دلیل محبوبیت روزافزون آن، مردم اکنون مایلند صدها هزار دلار برای NFT بپردازند.  

مانند دیوید جرارد، نویسنده حمله بلاک چین 50 فوتی، بسیاری از کارشناسان صنعت کریپتو می گویند که حدود 40 درصد از کاربران جدید ارزهای دیجیتال از NFT به عنوان نقطه ورود استفاده می کنند. در نتیجه محبوبیت فزاینده آن، NFT می تواند بخش مهمی از اقتصاد دیجیتال را در آینده نشان دهد.

سوالات متداول

  1. چند نمونه از توکن های غیر قابل تعویض چیست؟

NFT ها می توانند هر دارایی را به صورت دیجیتالی نشان دهند. این می تواند دارایی های آنلاین مانند آثار هنری دیجیتال یا دارایی های واقعی مانند املاک و مستغلات باشد. برخی از نمونه‌ها آواتارهای درون بازی، کلکسیون‌های دیجیتال/غیر دیجیتال، بلیط‌ها، نام‌های دامنه و موارد دیگر هستند. 

  1. چگونه می توانم NFT بخرم؟

بیشتر توکن های غیر قابل تعویض را می توان فقط با اتر خریداری کرد. بنابراین، داشتن و ذخیره آنها در یک کیف پول دیجیتال قدم اصلی است. می توانید NFT ها را از طریق یک بازار آنلاین NFT مانند OpenSea، SuperRare و Rarible خریداری کنید. 

  1. آیا NFT ها ایمن هستند؟

NFT هایی که از فناوری بلاک چین مانند ارزهای دیجیتال استفاده می کنند، عموماً ایمن هستند. ماهیت توزیع شده آنها هک NFT ها را تقریبا غیرممکن می کند. تنها خطر امنیتی این است که در صورت از کار افتادن پلت فرم میزبانی ممکن است دسترسی به NFT های خود را از دست بدهید.

  1. غیر قابل تعویض به چه معناست؟

تعویض پذیری اصطلاحی از علم اقتصاد است که قابلیت تعویض محصولات/کالاها را توصیف می کند. به عنوان مثال، کالایی مانند اسکناس دلار زمانی قابل تعویض است که با هر اسکناس دلار دیگری قابل تعویض باشد. در مقابل، غیر قابل تعویض به این معنی است که مورد منحصر به فرد یا قابل تشخیص است. به عنوان مثال، اگر اسکناس دلاری را بردارید و آن را توسط یک هنرمند مشهور امضا کنید، منحصر به فرد می شود.  

  1. NFT ها دقیقا چیست؟

NFTها یا توکن‌های غیرقابل تعویض دارایی‌های دیجیتالی مبتنی بر فناوری بلاک چین هستند. هر چیزی می تواند به یک NFT تبدیل شود - یک اثر هنری، یادگاری ورزشی یا حتی یک توییت. 

  1. NFT برای چه مواردی استفاده می شود؟

NFT ها فایل های دیجیتالی هستند. آنها می توانند یک jpeg از یک اثر هنری، املاک و مستغلات یا یک ویدیو باشند. تبدیل فایل‌ها به NFT به ایمن کردن آن‌ها از طریق بلاک چین کمک می‌کند تا خرید، فروش و تجارت کارآمد شود و کلاهبرداری به میزان قابل توجهی کاهش یابد. 

  1. NFTها و رمزارزها چگونه به هم متصل می شوند؟

مانند ارزهای دیجیتال، توکن‌های غیرقابل تعویض نیز در بلاک چین وجود دارند. مالکیت و هویت منحصر به فرد دارایی دیجیتال را تأیید می کند. فناوری مشابه بیت کوین و اتریوم برای ساخت NFT استفاده می شود. در واقع، اتریوم رمزنگاری پذیرفته شده گسترده در بازار NFT است. 

  1. چرا مردم NFT می خرند؟

NFT ها یک گزینه سرمایه گذاری مطمئن در نظر گرفته می شوند. این دارایی های توکن شده برای همه قابل دسترسی است. آنها شما را با حقوق اولیه استفاده قدرتمند می کنند. علاوه بر این، اکثر خریداران در آنها سرمایه گذاری می کنند زیرا معتقدند دارایی ها در آینده ارزش خود را حفظ خواهند کرد. 

  1. بهترین راه های کسب درآمد از NFT چیست؟

برخی از بهترین راه‌ها برای به حداکثر رساندن بازده از NFTها عبارتند از: اجاره، کسب حق امتیاز، تجارت NFT، بازی NFT و استفاده از کشاورزی بازده مبتنی بر NFT. 

  1. آیا باید در NFT سرمایه گذاری کنم؟

کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که NFTها می‌توانند سرمایه‌گذاری خوبی باشند، زیرا می‌توانید آنها را برای کسب سود مجدد بفروشید. چندین بازار NFT به فروشندگان این امکان را می دهد که برای دارایی های فروخته شده خود حق امتیاز دریافت کنند. با این حال، قبل از سرمایه گذاری، تحقیق مناسب ضروری است تا بتوانید ارزیابی کنید که آیا با خواسته های شما مطابقت دارد یا خیر.  

  1. تفاوت بین NFT و ارز دیجیتال چیست؟

هم ارزهای دیجیتال و هم NFT از شبکه بلاک چین برای تأیید مالکیت استفاده می کنند. با این حال، بر خلاف یک ارز دیجیتال، یک NFT را نمی توان مستقیما با NFT دیگری مبادله کرد. NFT ها فروخته می شوند اما مانند اوراق بهادار در صرافی های دیجیتال معامله نمی شوند. در مقابل، ارزهای دیجیتال را می توان مانند اوراق بهادار معامله کرد.

 


منبع: metaversyab.com 

آیا متاورس آینده بشریت است؟


به گفته مارک زاکربرگ، "متاورس" - که بنیانگذار متا آن را به عنوان "اینترنت تجسم یافته، که به جای تماشای محتوا - شما در آن هستید" توصیف می کند - زندگی ما را به شدت تغییر خواهد داد.

تاکنون محصول اصلی متاورس متا یک زمین بازی واقعیت مجازی به نام Horizon Worlds است. هنگامی که زاکربرگ در اکتبر 2021 از فشار متاورس شرکتش خبر داد، احساس غالب این بود که این چیزی است که هیچ کس آن را نخواسته و به طور خاص نمی خواست .

بسیاری از ما متعجب بودیم که مردم واقعاً در این قلمرو آنلاین جدید چه خواهند کرد. هفته گذشته، در میان اعلان‌های مربوط به سخت‌افزار، نرم‌افزار و معاملات تجاری جدید، زاکربرگ پاسخی ارائه کرد: کاری که مردم در متاورس انجام خواهند داد، کار است .

اما این برای چه کسی است؟ پیامدهای استفاده از این فناوری های جدید در محیط کار چیست؟ و آیا همه چیز به همان اندازه که متا وعده داده خواهد بود؟

برای اطلاعات بیشتر درمورد آینده متاورس کلیک کنید.

آینده کار؟

محور رویداد Meta Connect هفته گذشته، معرفی هدست Quest Pro برای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بود. این دستگاه با قیمت 1499 دلار آمریکا (~2400 دلار استرالیا) دارای ویژگی های جدیدی از جمله توانایی ردیابی چشم ها و صورت کاربر است.

Quest Pro همچنین از دوربین‌های رو به بیرون استفاده می‌کند تا کاربران بتوانند دنیای واقعی اطراف خود را ببینند (با افزونه‌های دیجیتال).

ارائه متا نشان داد که این تابع برای کار استفاده می شود. این یک کاربر را نشان می دهد که در میان چندین صفحه مجازی بزرگ نشسته است - چیزی که قبلاً آن را " دفتر بی نهایت " می نامید. همانطور که اندرو باسورث، مدیر فنی متا می گوید ، "در نهایت، ما فکر می کنیم که Quest می تواند تنها مانیتوری باشد که شما به آن نیاز دارید."

متا همچنین اعلام کرد که با مایکروسافت همکاری می کند تا نسخه های مجازی نرم افزارهای تجاری مانند آفیس و تیمز را در دسترس قرار دهد. اینها در پلتفرم اداری مجازی Horizon Workrooms گنجانده می شوند که به دلیل گرافیک کم کیفیت و آواتارهای شناور و بدون پا مورد تمسخر قرار گرفته است.

رویکرد مایکروسافت

شراکت ممکن است منافع قابل توجهی برای هر دو شرکت داشته باشد.

هدست واقعیت مختلط خود مایکروسافت، هولولنز، مورد استفاده محدودی قرار گرفته است. متا بر بازارهای واقعیت افزوده و واقعیت تسلط دارد، بنابراین منطقی است که مایکروسافت تلاش کند تا از تلاش های متا استفاده کند.

برای متا، پروژه‌اش ممکن است از طریق ارتباط با سابقه طولانی مایکروسافت در تولید نرم‌افزار تجاری مورد اعتماد، اعتبار کسب کند. مشارکت با سایر کسب و کارها در بخش فناوری و فراتر از آن، راه اصلی متا برای تحقق جاه‌طلبی‌های فرامتخصص خود است.

مایکروسافت همچنین یک رویکرد جایگزین برای موفقیت یک محصول ارائه می دهد. در حالی که چندین دهه تلاش برای فروش فناوری واقعیت مجازی به مصرف کنندگان موفقیت محدودی داشته است، مایکروسافت با فروش به مشاغل و سایر شرکت ها به یک نام آشنا تبدیل شد.

با تمرکز بر بازار سازمانی، شرکت ها می توانند فناوری های نوظهور را در جامعه عادی سازی کنند. آنها ممکن است چیزهایی نباشند که مصرف کنندگان بخواهند از آنها استفاده کنند، بلکه چیزهایی هستند که کارگران مجبور به استفاده از آنها هستند.

پیاده‌سازی‌های اخیر نرم‌افزار تیم‌های مایکروسافت در صنعت و دولت در سراسر استرالیا مدل‌هایی را برای نحوه ورود متاورس به دفاتر ارائه می‌دهد.

bossware پیشرفته

در حالی که طرفداران کار در متاورس آینده ای را متصور می شوند که در آن فناوری هایی مانند AR و VR بدون اصطکاک در زندگی کاری ما گنجانده شوند و رفاه و کارایی را به ارمغان بیاورند، تعدادی از زمینه های نگرانی وجود دارد.

به عنوان مثال، فناوری هایی مانند VR و AR تهدیدی برای ایجاد اشکال جدیدی از نظارت و کنترل کارگران هستند. افزایش کار از راه دور در سرتاسر همه‌گیری کووید-19 منجر به رونق « Bossware » شد - نرم‌افزاری برای کارفرمایان برای نظارت بر هر حرکت کارگران از راه دور خود.

فناوری‌هایی مانند VR و AR – که برای عملکرد بر روی ضبط و پردازش حجم وسیعی از داده‌ها در مورد کاربران و محیط‌هایشان متکی هستند – می‌توانند چنین پویایی را تشدید کنند.

متا می گوید که چنین داده هایی " روی دستگاه " باقی خواهند ماند. با این حال، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که برنامه‌های شخص ثالث Quest قادر به دسترسی و استفاده از داده‌های بیشتری نسبت به نیاز خود بوده‌اند.

حریم خصوصی و ایمنی

توسعه دهندگان در مورد پیامدهای حریم خصوصی و ایمنی دستگاه ها و پلتفرم های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده یاد می گیرند و نگران هستند .

در تنظیمات آزمایشی، داده‌های VR از قبل برای ردیابی و اندازه‌گیری اطلاعات بیومتریک درباره کاربران با درجه دقت بالایی استفاده می‌شوند . داده های VR همچنین برای اندازه گیری مواردی مانند توجه استفاده شده است.

در آینده‌ای که کار در متاورژن اتفاق می‌افتد، تصور اینکه چگونه از داده‌های ردیابی نگاه ممکن است برای تعیین نتیجه ارتقای بعدی شما استفاده شود، دشوار نیست. یا اینکه فضاهای کاری را تصور کنید که در آن فعالیت‌های خاصی «برنامه‌ریزی شده‌اند»، مانند هر چیزی که «غیرمولد» تلقی می‌شود، یا حتی چیزهایی مانند سازمان‌دهی اتحادیه.

پلت فرم 365 مایکروسافت در حال حاضر معیارهای مشابهی را در مورد فرآیندهای کار دیجیتالی نظارت می کند - اگر سازمان شما مشترک است، می توانید معیارهای خود را در اینجا مشاهده کنید. ورود مایکروسافت 365 به فضاهای واقعیت مجازی، داده های جدید زیادی را برای توصیف عادات کاری شما به آن ارائه می دهد.

تعدیل محتوا و رفتار در فضاهای مجازی نیز ممکن است موضوعی باشد که می تواند منجر به تبعیض و بی عدالتی شود. متا تاکنون در بحبوحه افزایش ادعاهای آزار و اذیت، حمایت های ملموسی را برای کاربران خود ارائه نکرده است.

در اوایل سال جاری، گزارشی توسط گروه حمایت از مصرف‌کننده SumOfUs نشان داد که بسیاری از کاربران در Horizon Worlds تشویق شده‌اند تا ویژگی‌های ایمنی مانند «حباب‌های ایمنی شخصی» را توسط سایر کاربران خاموش کنند.

استفاده از ویژگی‌های ایمنی در محیط‌های کار نیز ممکن است به‌عنوان غیراجتماعی تلقی شود یا بخشی از «تیم» نباشد. این می تواند تأثیرات منفی برای کارگرانی که در حال حاضر به حاشیه رانده شده اند داشته باشد.

منبع: metaversyab.com

چگونه در متاورس زمین بخریم؟


نحوه خرید ملک در متاورس

چه کسی فکرش را می‌کرد روزی برسد که یک فرد معمولی بتواند تنها با چند کلیک روی یک دکمه از خانه‌اش، زمینی در متاورس بخرد.

کسانی که به متاورژن علاقه مند هستند می دانند که واقعیت مجازی برای زندگی، کار و بازی با دیگران فراهم می کند. اما حتی کسانی که به طور کامل به این سرعت نپرداخته اند، با خرید املاک مجازی املاک و مستغلات ، از فرصت سرمایه گذاری و کسب سود در دنیای متاورس استفاده می کنند.

بله، درست شنیدید، می‌توانید با پر کردن آن با تجربیات تعاملی مانند رویدادها، کنسرت‌ها، اشیاء سه‌بعدی، بازی‌ها و یک بازار برای فروش دارایی‌هایی مانند آثار NFT خودتان، املاک و مستغلات بخرید و از آن استفاده کنید، همانطور که در زندگی واقعی می‌توانید.

اما این همه چیز نیست - در برخی موارد، املاک و مستغلات متاورس و املاک فیزیکی شروع به همگرایی کرده اند. عمارت MetaReal یک خانه واقعی در میامی با یک عمارت مجازی یکسان در metaverse است که در اوایل سال 2023 برای حراج فهرست می شود. این بدان معناست که خریدار خانه نیز حقوق مالکیت دارایی NFT را به دست خواهد آورد. این به خوبی می تواند نقطه عطفی برای پذیرش NFT در دنیای واقعی باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد خرید زمین در متاورس کلیک کنید.

NFT املاک متاورس چیست؟

در زندگی واقعی، ما از اسناد و عناوین برای اثبات مالکیت زمینی که داریم استفاده می کنیم. در متاورس، ما از فناوری بلاک چین (دفتر کل) برای پیگیری سوابق مالکیت در قالب یک توکن NFT یا غیرقابل تعویض استفاده می کنیم. این به دارایی‌ای اشاره دارد که دارای کد و ابرداده منحصربه‌فرد است و دارایی دیگری دارای ارزش برابر نیست. دارایی ها با استفاده از فناوری بلاک چین با ارزهای رمزنگاری شده خرید و فروش می شوند و اطمینان حاصل می شود که تراکنش فوق العاده ایمن است و مالکیت آن قابل جعل نیست.

با خرید یک قطعه NFT املاک و مستغلات متاورس، شما یک دارایی منحصر به فرد را خریداری می کنید که مختص شما و تنها شماست. بر خلاف خانه های شیرینی پزی که در هر محله وجود دارد، طرح متاورس شما شبیه هیچ محله ای نیست. این به شما امکان می دهد تا طرح را همانطور که می خواهید توسعه دهید و از آن استفاده کنید و فقط با تخیل شما محدود می شود.

بازارهای املاک متاورس چیست؟

بازارهای اصلی موجود امروزه عبارتند از Deceltraland، CryptoVoxels (که اکنون Voxels نامیده می شود)، Worldwide Webb، Treeverse و The Sandbox. اما این پلتفرم‌ها تنها مکان‌هایی برای خرید قطعات نیستند، و با درک بیشتر مردم از قدرت خرید در متاورس، احتمالاً پلتفرم‌های بیشتری در دسترس خواهند بود.

از آنجایی که در این زمان بیشتر زمین ها در بازار ثانویه یا از طریق بازارهای شخص ثالث فروخته می شود، خرید املاک برای خریداران جدید آسان تر است، زیرا خرید می تواند با استفاده از اتریوم انجام شود. برخی از بازارها از ارز دیجیتال خود برای خرید در پلتفرم خود استفاده می کنند. به عنوان مثال، The Sandbox از SAND و Decentraland از MANA استفاده می‌کنند، اما در صورت نیاز تعویض سکه‌های مختلف کار سختی نیست.

همانطور که به نقشه شهر یا وب سایت دلال املاک نگاه می کنید تا قیمت ها، اطلاعات و مکان دقیق زمینی را که می خواهید خریداری کنید، مقایسه کنید، باید دقیقاً همین کار را در متاورس انجام دهید. بازارهای املاک و مستغلات اطلاعات مقایسه ای یکسانی را برای هر قطعه ارائه می دهند که به شما امکان می دهد تصمیمات خرید آگاهانه بگیرید.

توطئه‌های مستغلات Metaverse نیز چیزی را ارائه می‌دهند که هیچ طرح واقعی ارائه نمی‌دهد: دوستان، خانواده، همکاران، همکاران، مشتریان و حتی افراد مشهور می‌توانند به سادگی با وارد شدن به رایانه خود از آن بازدید کرده و با یکدیگر تعامل داشته باشند. بدون زمان سفر، هواپیما سواری و ترافیک. مهم نیست در کجای جهان هستید، شما و حلقه شبکه‌تان می‌توانید به ویژگی‌های متاورس خود 24/7 دسترسی داشته باشید.

چرا از NFT برای املاک و مستغلات استفاده کنیم؟

این هیجان انگیز است که فکر کنید تا پایان سال 2022 املاک و مستغلات metaverse برآورد می شود که 1 میلیارد دلار معاملات انجام دهد ، اما اجازه ندهید FOMO (ترس از دست دادن) شما را مجبور به تصمیم گیری فوری کند. این فضا مانند بانکداری و سرمایه گذاری معمولی تنظیم نشده است - برخی افراد حتی آن را با غرب وحشی مقایسه می کنند. مانند هر سرمایه گذاری دیگری که انجام می دهید، قبل از غواصی در آن تحقیق کنید.

کارآفرینانی که به دنبال گسترش سبد سهام خود به دارایی هایی هستند که پتانسیل کسب درآمد غیرفعال را دارند، افزایش یافته است. بسیاری در حال بررسی گزینه های موجود از طریق املاک و مستغلات متاورس مانند اجاره، ورق زدن، فروش آثار خود و میزبانی رویدادها هستند.

اما این فقط کارآفرینان نیستند که در املاک و مستغلات متاورس سرمایه گذاری می کنند. با توجه به گزینه‌های منحصر به فرد خرید، املاک NFT برای هر کسی که به دنبال راهی منحصر به فرد برای ایجاد درآمد غیرفعال، میزبانی رویدادها و فروش کالا است، از جمله مشاغل، شرکت‌ها، گیمرها، سرمایه‌گذاران، ورزشکاران و جو متوسط ​​در دسترس است.

NFT های املاک و مستغلات چگونه کار می کنند؟

NFT های املاک و مستغلات مانند هر NFT دیگری کار می کنند.

خریدار NFT را با ارز دیجیتالی که فروشنده درخواست می کند خریداری می کند. پس از خرید، NFT به کیف پول مجازی خریدار منتقل می شود که به آنها حقوق کامل در مورد قطعه زمین مجازی می دهد. مالک جدید می تواند آن را نگه دارد و هر طور که می خواهد از آن استفاده کند یا برای سود احتمالی آن را برگرداند.

تفاوت بین NFT های املاک و مستغلات و سایر NFT ها، گزینه توسعه و تغییر طرح است. درست مانند هنگام خرید یک قطعه فیزیکی در زندگی واقعی، یک قطعه NFT به شما امکان می دهد زمین را توسعه دهید، آن را اجاره کنید یا آن را دوباره بفروشید. تنها تفاوت این است که در متاورس، املاک و مستغلات بلوک های سه بعدی هستند، نه یک قطعه زمین فیزیکی.

اما فکر نکنید که بلوک‌های سه‌بعدی پتانسیل یک طرح متاورس را محدود می‌کنند – شما این قدرت را دارید که از طرح خود هر طور که می‌خواهید استفاده کنید، که شامل دعوت از مشتریان یا مشتریان به رویدادهای مجازی، توسعه زمین، باز کردن یک بازار و موارد دیگر می‌شود.

NFT ها در املاک فیزیکی چگونه کار می کنند؟

NFT ها از دنیای دیجیتال به دنیای فیزیکی جهش می کنند. کوین اولری در مورد استفاده از فناوری کد منحصر به فرد و ابرداده برای احراز هویت مالکیت محصولات فیزیکی مانند ساعت های لوکس بسیار پر سر و صدا بوده است. ساعت‌سازان گوش کردند و اجرای این فناوری را در سال گذشته آغاز کردند. متأسفانه جعل یک تجارت جهانی گسترده است و به راحتی با تکرار گواهی اصالت انجام می شود. به دلیل فناوری بلاک چین که سطحی از امنیت را ارائه می دهد که تاکنون در دسترس نبوده است، این اتفاق نمی تواند با NFT بیفتد.

این فناوری این پتانسیل را دارد که نحوه محافظت از همه کالاها در برابر تقلب و جعل - از جمله بازار املاک و مستغلات - را تغییر دهد، زیرا اصالت مالک نمی تواند تکرار شود، که خرید شما را بسیار منحصر به فرد و ایمن می کند.

با وجود خرده‌فروشی‌های سطح بالا مانند رولکس که آب‌ها را با پیاده‌سازی فناوری NFT برای تأیید اصالت آزمایش می‌کنند، بسیاری از صنایع دیگر، از جمله املاک و مستغلات، در نهایت می‌توانند از آن استفاده کنند. فقط زمان زیادی است که استفاده از NFT برای احراز هویت تبدیل به یک هنجار شود، و رشد تنها به این بستگی دارد که صنایع با چه سرعتی می توانند فناوری ضد هک را برای جلوگیری از فعالیت های تقلبی تطبیق داده و به کار گیرند.

4 مرحله برای خرید املاک و مستغلات در متاورس

برای خرید املاک متاورس، باید این چهار مرحله را دنبال کنید.

  1. یک صرافی را باز کنید

یک صرافی برای واریز وجوه محلی خود و خرید ارز دیجیتال باز کنید. صرافی ها آموزش ها و دستورالعمل های گام به گام را در مورد نحوه تأمین مالی صرافی ارائه می دهند، بنابراین اگر اولین بار است که از آن استفاده می کنید، نترسید. Binance ، Gemini ، Kucoin و Coinbase همگی صرافی های قابل اعتماد هستند.

نکته: بهترین کار این است که برای هر کاری که در سرزمین کریپتو انجام می دهید، از جمله راه اندازی صرافی خود، ایمیل رمزگذاری شده ایجاد و استفاده کنید. Proton Mail یک گزینه است.

نکته: همیشه ابتدا نقل و انتقالات آزمایشی کوچک ارسال کنید! در بسیاری از موارد، اولین سکه ای که برای خرید انتخاب می کنید ETH (اتریوم) است. بسته به پلتفرم املاکی که برای استفاده انتخاب می‌کنید، ممکن است لازم باشد ETH خود را با هر کوینی که پلتفرم استفاده می‌کند تعویض کنید.

  1. یک کیف پول دیجیتال بسازید

یک کیف پول برای رمزنگاری خود ایجاد کنید که به شما امکان می دهد املاک و مستغلات مورد نظر خود را خریداری کنید. محبوب ترین آنها MetaMask برای مرورگر کروم است، اما می توانید به کیف پول Coinbase یا Fortmatic نگاه کنید.

نکته: کلیدهای مخفی و رمزهای عبور کیف پول خود را در مکانی امن نگه دارید و ذخیره کنید و هرگز آنها را با کسی به اشتراک نگذارید. کلاهبرداری های زیادی وجود دارد که باعث می شود فکر کنید باید آنها را به اشتراک بگذارید - نکنید!

نکته: اکنون می توانید رمزنگاری خود را از صرافی خود به کیف پول خود ارسال کنید. همیشه ابتدا انتقال های آزمایشی کوچک را انجام دهید. اکثر صرافی ها آموزش های عالی و دستورالعمل های گام به گام در مورد نحوه انتقال رمزنگاری خود دارند.

  1. زمین تحقیق

تصمیم بگیرید که از کدام پلتفرم برای خرید املاک و مستغلات استفاده کنید و با اتصال کیف پول خود یک حساب ایجاد کنید. در حال حاضر یک پلتفرم محبوب The Sandbox است که در آن برندها، مشاغل و افراد مشهور مانند اسنوپ داگ و پاریس هیلتون سرزمین خود را دارند، اما Decentraland ، Voxels ، Worldwide Webb و Treeverse گزینه‌های دیگر هستند.

نکته: بیشتر این پلتفرم‌ها برای گیمرها طراحی شده‌اند، اما برای سرمایه‌گذاری نیازی به بازی کردن ندارید.

  1. یک حساب بازار برای خرید NFT ایجاد کنید

در بسیاری از موارد، باید زمین را در بازار ثانویه خریداری کنید. ایده خوبی برای ایجاد یک حساب OpenSea.io برای انجام این کار با اتصال کیف پول مرورگر کروم قبل از خرید است.

نکته: باید مطمئن شوید که به اندازه کافی سکه رمزنگاری مورد نیاز برای خرید زمین و هزینه گاز (کارمزد تراکنش) در کیف پول خود دارید. ETH (اتریوم) معمولاً در بازار ثانویه استفاده می شود.

اکنون برای خرید املاک آماده هستید. در اینجا چیزی است که ممکن است شبیه باشد. من از Sandbox برای این مثال از خرید زمین استفاده خواهم کرد.

  1. به sandbox.game بروید و روی "ورود به سیستم" کلیک کنید.
  2. کیف پول خود را وصل کنید - MetaMask را توصیه می کند.
  3. روی دکمه «خرید زمین» در صفحه اصلی کلیک کنید.
  4. این شما را به بازار io می برد .
  5. زمین را از قیمت پایین به بالا فیلتر کنید.
  6. زمین مورد نظر خود را انتخاب کنید، آن یک جعبه نارنجی در تصویر است. می‌توانید با کلیک بر روی فلش در کادری در گوشه سمت راست بالای OpenSea، آن را در نقشه The Sandbox مشاهده کنید تا ایده‌ای بهتر از موقعیت مکانی داشته باشید.
  7. اطمینان حاصل کنید که کیف پول شما به اندازه کافی سکه مورد نیاز برای خرید زمین و همچنین به اندازه کافی برای هزینه بنزین دارد.
  8. روی «اکنون خرید» کلیک کنید یا یک پیشنهاد ارائه دهید.
  9. روی «تکمیل تسویه حساب» کلیک کنید.
  10. کیف پول شما در مرورگر شما باز می شود و کل مبلغ شامل هزینه های گاز را به شما نشان می دهد.
  11. خرید را تایید کنید.
  12. اکنون زمین را در حساب Opensea خود به عنوان NFT و در حساب Sandbox خود آماده خواهید دید تا بتوانید روی آن بسازید.

اجازه ندهید FOMO به سراغ شما بیاید و شما را مجبور به خرید بدون تحقیق و یا یافتن یک متخصص رمزنگاری قابل اعتماد مانند دن هولینگز کند. اما هنگامی که در املاک و مستغلات NFT سرمایه گذاری می کنید، احتمالاً نمی خواهید متوقف شوید.

 

سرزمین های مجازی در متاورس


ما شاهد یک رونق در سرزمین مجازی در متاورس هستیم. از زمانی که فیس بوک در پایان سال 2021 نام خود را به META تغییر داد و به وضوح استراتژی تجاری خود را بر روی متاورس متمرکز کرد، افزایش بی سابقه ای در فروش املاک و مستغلات در متاورس مشاهده شد. متاورس به عنوان یکی از نقاط عطف بزرگ بعدی در وب 3.0 دیده می شود که هدف آن جایگزینی شبکه های اجتماعی است.

برندهای بزرگ و برخی از سرمایه گذاران عجله دارند تا سهمی از املاک و مستغلات مجازی را در حالی که هنوز در دسترس است به دست آورند، اما عمدتاً برای اینکه در سال های آینده متاورس به جریان اصلی تبدیل شود، از دست ندهند.

در دسامبر 2021، یک مرکز خرید - به نام Metajuku - در متاورس The Sandbox به قیمت بیش از 4.3 میلیون دلار به Republic Realm فروخته شد. در همان ماه، زیرمجموعه PwC در هنگ کنگ یک قطعه زمین مجازی بزرگ در Sandbox خرید.

املاک مجازی ترکیبی از خدمات دنیای واقعی در دنیای بلاک چین است. از آنجایی که دنیا دیجیتالی‌تر می‌شود و فناوری بلاک چین را در طیف گسترده‌ای از بخش‌ها در بر می‌گیرد، جای تعجب نیست که بازار املاک و مستغلات از این روند پیروی کند.

جهت آموزش خرید زمین در متاورس اینجا کلیک کنید.

املاک و مستغلات، عنصر کلیدی متاورس

متاورس به این منظور است که به کاربران امکان می دهد دوستان پیدا کنند و با افراد مختلف ملاقات کنند، اما جهان بیش از هر چیز برای خرج کردن پول طراحی شده است. همه در این جهان مصرف کننده هستند و همان قوانین اقتصادی و عادات محیط واقعی ما را می توان یافت.

مانند دنیای واقعی، خرید زمین مجازی در متاورس به شما این امکان را می دهد که یک ساختمان بر روی آن بنا کنید. به بیان دقیق، اینها خانه نیستند، بلکه مکان هایی برای نشان دادن یک نام تجاری یا ایجاد تجربیات - که البته درآمدزایی خواهند داشت - برای بازدیدکنندگان / کاربران هستند.

در این مرحله اولیه، عمدتاً موضوع اشغال سرزمین مجازی توسط خریداران و جلب توجه به برند خود است. بسیاری نیز به این امید سرمایه گذاری می کنند که بتوانند زمین را اجاره کنند یا با قیمت بالاتری پس از رشد متاورس و تعداد کاربران بیشتر، آن را بفروشند. استفاده از ویژگی های مجازی توسط برندها به آنها امکان می دهد خدمات را بازاریابی کنند، راه اندازی محصولات مجازی را میزبانی کنند، رویدادها را سازماندهی کنند و تجربیات منحصر به فردی را برای کاربران فراهم کنند. این املاک دیجیتال یک فرصت سرمایه گذاری سودآور برای سرمایه گذاران املاک و مستغلات است. املاک دنیای مجازی را می توان درست مانند دنیای واقعی در دنیای مجازی ساخت، تبدیل یا اجاره کرد. مانند دنیای فیزیکی و ملموس، یک صنعت کارگزاری شروع به رشد کرده است و طیف وسیعی از خدمات از جمله قرارداد خرید و فروش معمول، توسعه، اجاره، نمایندگی مستاجر را پیشنهاد می‌کند.

املاک مجازی اولین آجر در ساخت این جهان است. برای اطمینان از وجود مغازه‌هایی که مصرف‌کنندگان پول خود را در آن خرج می‌کنند، لازم است زمینی برای ساختن ساختمان‌ها و مغازه‌ها پیدا شود.

این بدان معناست که بدون املاک، بدون زمین، بدون ساخت و ساز و بدون ساختمان، جوهر این دنیای مجازی فرو می ریزد. به همین دلیل است که املاک و مستغلات در متاورس بسیار مرکزی است و به همین دلیل است که توجه تعداد فزاینده ای از سرمایه گذاران را به خود جلب می کند.

سرمایه گذاری در املاک متاورس

مکان در اولویت است

مانند خرید ملک، باید در مورد فروش مجدد فکر کنید.

مانند املاک و مستغلات فیزیکی، املاک و مستغلات متاورس بسته به مکانی که در آن واقع شده اند کم و بیش گران هستند. اصول اولیه املاک و مستغلات اعمال می شود، که با مکان شروع می شود، که یک نکته بسیار مهم است.

نقشه‌های متاورس شبیه نقشه‌های یک قلمرو فیزیکی است، به این معنی که اگر امروز در میان ناکجاآباد خرید کنید، به دلیل تراکم کاربران، فروشگاه‌ها و امکانات، قیمت زمین مانند ایبیزا (مثلا) نخواهد بود. در متاورس، قاعده یکسان است و بهتر است روی مکانی مرسوم که ترافیک ایجاد می کند شرط بندی کنید. قیمت بالاتر خواهد بود.

سرمایه گذاری های پرخطر

جایی که املاک و مستغلات واقعی و مجازی تضاد دارند این است که وام بلندمدت مسکن در دنیای واقعی امکان پذیر است زیرا قرار است ملک تا 30 سال دیگر وجود داشته باشد. در متاورس، که هنوز بسیار جدید است، پیش‌بینی اینکه این روند در سال‌های آینده چه خواهد شد، دشوار است. اگر یک سکو بسته شود، زمین از بین می رود. این توضیح می‌دهد که چرا قطعات زمین در سندباکس با وجود اینکه گران‌تر هستند، فروش خوبی دارند.

علاوه بر این، کمبود زمین به طور مصنوعی توسط سکوها ساخته شده است. از نظر فنی، هیچ چیزی مانع از آن نمی شود که اگر روزی متاورس محبوب شد، هر چقدر که می خواهند اضافه کنند. بدیهی است که این امر بر قیمت ها تأثیر می گذارد.

انتقال از "تجارت الکترونیک" به "تجارت مجازی" (تجارت مجازی) با استفاده از NFT

متاورس و توکن های غیر قابل تعویض (NFT) به طور جدایی ناپذیری به هم مرتبط هستند.

به گفته مدیر اجرایی Republic Realm، Janine Yorio: «وقتی «املاک و مستغلات» متاورس می‌خرید، در واقع یک بلوک کد اختصاصی را در یک بازی ویدیویی می‌خرید. این نرم افزار است، نه املاک و مستغلات. این چیزی شبیه یک آگهی تبلیغاتی در یک وب سایت است که دارای یک مکان ثابت، یک فضای اختصاصی است.

در قانون، ویژگی NFT ها (بلاک چین) اختصاص یک تکینگی به کالاهای دیجیتال است. هنگام خرید ملک در متاورس، سند ملک با یک کد بلاک چین منحصر به فرد نشان داده می شود. اساسا NFTها از فناوری بلاک چین برای ارائه دارایی دیجیتال به افراد به عنوان مالک استفاده می کنند. از طریق فناوری بلاک چین، خریدار می‌تواند زنجیره مالکیت را ردیابی کند و بداند چه کسی آن بسته دیجیتالی را خریداری، فروخته یا مالک آن بوده است.

علاوه بر این، لازم به ذکر است که سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در متاورس مستلزم استفاده از ارز دیجیتال خاص تحمیل شده توسط اپراتور متاورس و در نتیجه دستیابی به این ارز دیجیتال مبتنی بر فناوری بلاک چین است.

وابستگی به ارائه دهنده خدمات متاورس

ملاحظات قراردادی اساسی

ویژگی خاص زمین در متاورس این است که تنها تا حدی وجود دارد که ارائه‌دهنده خدمات متاورس همچنان قادر به کار با متاورس باشد.

صرف نظر از ماهیت حق اعطا شده هنگام خرید یک قطعه زمین مجازی در متاورس توسط کاربر، در واقع وابستگی به ارائه دهنده خدمات متاورس وجود دارد که در دنیای واقعی یافت نمی شود.

Metaverses در درجه اول محصولات یا خدماتی هستند که توسط اپراتورهای خصوصی راه اندازی شده اند. بنابراین، مانند شبکه‌های اجتماعی، شرایط استفاده متاورس (یا قوانین جامعه متاورس)، که چارچوب قراردادی را تشکیل می‌دهد، اعمال خواهد شد.

عاقلانه است که کاربران از خود در برابر این وابستگی محافظت کنند و در شرایط استفاده از ارائه دهنده خدمات متاورس بررسی کنند که آیا مسائل مربوط به در دسترس بودن، عملکرد و قابلیت اطمینان حقوق به دست آمده بررسی شده است یا خیر.

تجربه عملی با قراردادهای برون سپاری فناوری اطلاعات می تواند در اینجا تعیین کننده باشد.

برای مثال، در قراردادهای فناوری اطلاعات، قراردادهای رسمی در سطح خدمات برای تعریف سطح مورد انتظار خدمات، معمول است. در هر صورت، معقول است که به جنبه های زیر توجه کنیم:

  • در دسترس بودن تضمین شده متاورس برای کاربر (حداقل در بازه زمانی ثابت)؛
  • روش های تعلیق خدمات در صورت تعمیر و نگهداری. متعارف است که حداکثر مدت زمان تعلیق برای تعمیر و نگهداری و یک بازه زمانی معقول برای اطلاع کاربر از چنین تعمیر و نگهداری پیش بینی شود.
  • تضمین در مورد سطح عملکرد متاورس (به عنوان مثال گرافیک، سرعت پردازش).

پایان یک متاورس

یک سوال اساسی باید این باشد: اگر ارائه دهنده خدمات متاورس فعالیت های خود را متوقف کند، ورشکست شود یا هر رویداد دیگری منجر به ناپدید شدن متاورس شود، چه اتفاقی برای سرزمین مجازی می افتد؟

هیچ پاسخ مستقیمی وجود ندارد زیرا حق کسب شده توسط کاربر، حداقل همانطور که قانون وجود دارد، یک حق شخصی است، یعنی حق ادعا علیه ارائه دهنده خدمات متاورس.

خارج از طرح قراردادی متاورس (یعنی جامعه کاربران متاورس و ارائه‌دهنده متاورس)، حق مکتسبه در زمین مجازی، اصولاً علیه کسی قابل اجرا نیست.

در چنین حالتی، می توان همکاری بین ارائه دهندگان خدمات متاورس را تصور کرد، مشروط بر اینکه حق یک کاربر می تواند در صورت شکست یکی، به متاورس دیگری منتقل شود. اما چگونه می توان این را در مورد یک قطعه مجازی که ذاتاً به یک سرزمین مجازی خاص برای هر فراجهان وابسته است، اعمال کرد؟

قابلیت همکاری لازم بین اپراتورهای متاورس مختلف

در حالی که درست است که متاورس یک فضای مجازی است، مشابه فضای دنیای واقعی ما، اولین محدودیت، همکاری و قابلیت همکاری بین اپراتورهای متاورس مختلف خواهد بود. اگر هدف متاورس این است که مردم را قادر به تعامل در دنیای دیجیتال کند، هر متاورس باید از همه دستگاه‌ها قابل دسترسی باشد. علاوه بر این، این سؤال مطرح می‌شود که آیا استانداردها توسط اپراتورهای مختلف وضع می‌شوند یا اینکه آیا لازم است قانون‌گذاران ملی یا قانون‌گذار اروپایی استانداردهایی را برای ایجاد قابلیت همکاری بین اپراتورهای مختلف با توجه به حمایت از مصرف‌کنندگان وضع کنند. کاربران متاورس

چارچوب قانونی برای تعاملات اجتماعی و اقتصادی ایجاد شده توسط متاورس

با ظهور یک جهان موازی که در نظر گرفته شده است شبیه به دنیای واقعی باشد، مسائل حقوقی مرتبط ناگزیر به اندازه موارد موجود در دنیای واقعی هستند. با این حال، سؤالات قانونی یا مسائل مطرح شده توسط متاورس واقعاً جدید نیستند.

در حالی که درست است که متاورس دنیای مجازی جدیدی ایجاد می کند، اشتباه است که باور کنیم هیچ قانون یا مقرراتی برای رویدادهایی که در آنجا اتفاق می افتد اعمال نمی شود. بیشتر قوانین حقوقی موجود به طور عمده در مورد متاورس اعمال می‌شود ، زیرا مشتق شده از دنیای فیزیکی ما است و اپراتورها و کاربران تابع محدودیت‌های قانونی دنیای واقعی هستند.

بحث در مورد اینکه آیا یک دنیای مجازی مستلزم قانون مجازی خاصی است یا خیر، مسلماً واضح نیست. اما از آنجایی که فرا وجه اساساً در مورد تعاملات اجتماعی و اقتصادی است، نیاز به قانون و مقررات غیرقابل انکار است.

در غیاب مقررات بین المللی دقیق و کامل (بعید) حاکم بر اینترنت، بلاک چین و متاورس، حقوقدانان مجبورند برای یافتن پاسخ قانونی به هر موقعیت

به طور خلاصه

توسعه فناوری‌های بلاک چین و NFT باید با استقرار متاورس همراه باشد. با این حال، این یک مشکل را ایجاد می کند: یک آواتار می تواند کالاهای مجازی را به دست آورد، اما مطمئن نیست که مالکیت کامل این کالاها را داشته باشد. متاورس متعلق به یک اپراتور خاص است، در حالی که حقوق NFT ها به کاربر تعلق دارد که مشمول شرایط استفاده از پلت فرم متاورس است. چگونه می توان مالکیت کامل یک دارایی را به دست آورد، اگر دسترسی به صلاحدید اپراتور مسدود شود؟ قوانین قابل اعمال در قانون املاک و رویه ناشی از این قانون و بازار املاک و مستغلات بدون شک بر بازیگران متاورز تأثیر می گذارد. اما این با حق مالکیت در متاورس محدود می شود: حق شخصی نسبت به دارایی مجازی شخص و نه حق واقعی یک ساختمان در دنیای واقعی.

 

 

متاورس چیست؟

متاورس یاب
متاورس اخیراً یکی از موضوعات داغ گفتگو بوده است و فیس‌بوک و مایکروسافت هر دو مدعی هستند. اما متاورژن چیست؟ و چه زمانی به اینجا می رسد؟

نویسنده  نیل استفنسون با ابداع اصطلاح متاورس  در رمان علمی تخیلی خود در سال 1992 با نام "برخورد برف" اعتبار دارد، که در آن آواتارهای واقعی را تصور می کرد که در ساختمان های سه بعدی واقع گرایانه و سایر محیط های واقعیت مجازی با هم ملاقات می کردند.

از آن زمان، پیشرفت‌های مختلف، پست‌های مهمی را در مسیر رسیدن به یک متاورز واقعی ایجاد کرده است، یک دنیای مجازی آنلاین که واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، آواتارهای هولوگرافی سه‌بعدی، ویدئو و سایر وسایل ارتباطی را در خود جای داده است. همانطور که متاورس گسترش می یابد، یک دنیای جایگزین فوق واقعی برای شما ارائه می دهد تا در آن همزیستی کنید.

مفاهیم متاورس در حال حاضر در جهان های بازی آنلاین مانند Fortnite، Minecraft و Roblox وجود دارد. و شرکت های پشت این بازی ها جاه طلبی دارند که بخشی از تکامل متاورس باشند.  
متاورس

آماده ایم؟ از فیس بوک گرفته تا فورتنایت، متاورس در حال فراخوانی است

چشم انداز مجازیچگونه فراجهان می تواند املاک و مستغلات را تغییر دهد

سرمایه‌گذاری در متاورسآنچه در آینده به‌عنوان رشد املاک و مستغلات، کریپتوها و NFTها در انتظار است.

متاورس چیست؟

این ترکیبی از چندین عنصر فناوری، از جمله واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و ویدئو است که در آن کاربران در یک جهان دیجیتال "زندگی می کنند". حامیان متاورس تصور می کنند که کاربران آن در همه چیز از کنسرت ها و کنفرانس ها گرفته تا سفرهای مجازی به سراسر جهان، کار، بازی و ارتباط با دوستان خود را حفظ کنند.

متیو بال ، شریک مدیر شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر Epyllion Industries، در مقاله ای در فوریه 2021 در وب سایت خود گفت: "در حال حاضر، ما در آستانه اینترنت بعدی هستیم."

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد متاورس اینجا کلیک کنید.

چه زمانی می توانیم انتظار دیدن آن را داشته باشیم؟

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا (فیسبوک سابق) که به تازگی نامگذاری شده است، تخمین می زند که پنج تا 10 سال طول می کشد تا ویژگی های کلیدی متاورس به جریان اصلی تبدیل شود. اما جنبه‌هایی از متاورژن در حال حاضر وجود دارد. سرعت پهنای باند فوق‌العاده سریع، هدست‌های واقعیت مجازی و دنیای آنلاین همیشه روشن در حال حاضر فعال هستند، حتی اگر برای همه قابل دسترسی نباشند.

چند نمونه از آن چیست؟

در اینجا نگاهی می اندازیم به آنچه امروز اتفاق می افتد که می تواند منجر به متاورژن شودفردا:

♦  متاغول فناوری که قبلاً فیس بوک نام داشت قبلاً سرمایه گذاری های قابل توجهی در واقعیت مجازی انجام داده است ، از جمله خرید Oculus در سال 2014. متا دنیای مجازی را تصور می کند که در آن آواتارهای دیجیتال از طریق کار ، مسافرت یا سرگرمی با استفاده از هدست های VR به هم متصل می شوند. زاکربرگ در مورد متاورژن خوش بین بوده و معتقد است که می تواند جایگزین اینترنت آن گونه که ما می شناسیم شود. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا ماه گذشته پس از افشای تغییر نام تجاری شرکت متا، گفت: «پلتفرم و رسانه بعدی حتی اینترنت غوطه‌ورتر و مجسم‌تر خواهد بود که شما در آن تجربه دارید، نه فقط به آن نگاه کنید، و ما آن را متاورس می‌نامیم». 

 

♦  مایکروسافتاین غول نرم افزاری در حال حاضر از هولوگرام استفاده می کند و در حال توسعه برنامه های واقعیت ترکیبی و توسعه یافته (XR) با پلتفرم Microsoft Mesh خود است که دنیای واقعی را با واقعیت افزوده و واقعیت مجازی ترکیب می کند. در اوایل این ماه، مایکروسافت برنامه های خود را برای آوردن واقعیت ترکیبی از جمله هولوگرام و آواتارهای مجازی به تیم های مایکروسافت در سال 2022 نشان داد. همچنین در کار برای سال آینده: فضاهای متصل مجازی سه بعدی قابل کاوش برای خرده فروشی و محل کار. ارتش ایالات متحده در حال حاضر با مایکروسافت در حال کار بر روی یک هدست واقعیت افزوده Hololens 2 برای سربازان برای آموزش، تمرین و مبارزه است.

♦  بازی های حماسیتیم سوئینی، مدیر عامل شرکت سازنده Fortnite، گفته است: "این راز نیست که Epic برای ساخت متاورس سرمایه گذاری کرده است." این  کنسرت توسط افرادی مانند آریانا گرانده  و تراویس اسکات برگزار می‌شود ، تریلرهای فیلم و اولین موسیقی و حتی تجسم مجدد " غوطه‌ورانه" سخنرانی تاریخی "I Have A Dream" مارتین لوتر کینگ در سال 1963 . و با MetaHuman Creator خود در حال توسعه انسان های دیجیتالی واقع گرایانه است، که می تواند نحوه سفارشی سازی داپلگانگر دیجیتالی خود در بازی های جهان باز آینده باشد.

◄ وسایل واقعی در دنیای مجازیFortnite با Balenciaga در لباس‌هایی برای شما و آواتارتان شریک می‌شود.

► از NFL تا Air Jordan تا Ariana Grande: بزرگترین رویدادهای کراس اوور Fortnite تاکنون

♦  روبلوکساین پلتفرم که در سال 2004 تأسیس شد، تعداد زیادی بازی تولید شده توسط کاربر، از جمله پیشنهادات نقش آفرینی مانند Bloxburg و Brookhaven را در خود جای داده است، جایی که کاربران می توانند خانه بسازند، کار کنند و سناریوهایی را اجرا کنند. ارزش روبلکس پس از عرضه عمومی در سال جاری به بیش از 45 میلیارد دلار رسیده است. در روز عرضه اولیه سهام خود در ماه مارس، دیوید بازوکی، بنیانگذار و مدیر عامل Roblox، از همه کسانی که به این پلتفرم کمک کردند "یک قدم به تحقق چشم انداز ما از #Metaverse" نزدیک تر شد، تشکر کرد. از آن زمان، Roblox با شرکت کفش‌های اسکیت‌برد Vans همکاری کرد تا Vans World را ایجاد کند، یک پارک اسکیت‌برد مجازی که در آن بازیکنان می‌توانند لباس‌های تازه وانت بپوشند و یک باغ محدود Gucci را افتتاح کنند.، جایی که می توانید برای خود مجازی خود لباس و اکسسوری بخرید. 

♦  ماین کرافتیکی دیگر از دنیای مجازی مورد علاقه بچه ها، Minecraft متعلق به مایکروسافت است که اساساً معادل دیجیتالی لگو است، جایی که بازیکنان می توانند شخصیت دیجیتالی خود را ایجاد کنند و هر آنچه را که می خواهند بسازند. از ماه آگوست، Minecraft دارای بیش از 140 میلیون کاربر فعال ماهانه است. در طول همه گیری، محبوبیت آن در میان بچه هایی که مجبور بودند بیشتر به ارتباطات مجازی تکیه کنند، افزایش یافته است.

برخی از شرکت های کمتر شناخته شده دنیای آنلاین خود را راه اندازی کرده اند. دنیای فانتزی آنلاین  Second Life ، که در سال 2003 تأسیس شد، به عنوان یک واقعیت جایگزین در دهه دوم خود است.

 

پناهگاه آنلاین Nowhere دارای فضاهای مجازی دائمی و موقت – برای استفاده عمومی یا خصوصی – برای برگزاری کنسرت، جشنواره، گردهمایی مجدد و کنفرانس است. Windmill Factory، شرکت تولید نیویورک که توسعه این پلتفرم را بیش از یک سال پیش آغاز کرد، پروژه هایی را برای لیدی گاگا و ناین اینچ نیلز انجام داده است.

کهکشان سنسوریوم در اوایل سال جاری دو کهکشان برنامه‌ریزی شده خود را از «جهان‌های» مختلف آنلاین برای کاوش با هدست‌های واقعیت مجازی یا رایانه‌های رومیزی افتتاح کرد. Prism، ​​اولین موردی که باز شد، شامل موسیقی می‌شود – به عنوان مثال، دی‌جی‌های مجازی و گروه‌های موسیقی در مناظر آینده‌نگر بازی می‌کنند. 

 
منبع: metaversyab.com

اولین مطالب آزمایشی من

این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .