همه چیز درمورد NFT

من اینجام تا با هم با دنیای متاورس آشنا شیم

همه چیز درمورد NFT



تصور کنید که یک اثر هنری دیجیتال را در اینترنت با قیمتی مناسب بخرید و یک توکن دیجیتالی منحصربفرد به دست آورید که اقتدار شما را بر اثر هنری خریداری شده ثابت می کند. عالی نمیشه؟ خب، به لطف NFT ها، این فرصت اکنون وجود دارد.

NFT ها در حال حاضر دنیای هنرهای دیجیتال و کلکسیونی ها را با طوفان مواجه کرده اند. همانطور که همه در سراسر جهان بر این باور بودند که بیت کوین پاسخ دیجیتالی به ارز است، NFT ها اکنون به عنوان پاسخ دیجیتالی به کلکسیون ها ارائه می شوند. در نتیجه، هنرمندان دیجیتال به لطف فروش گسترده به مخاطبان جدید رمزارز، زندگی خود را در حال تغییر هستند. 

اگر به NFT ها علاقه مند هستید و می خواهید درباره چیستی آنها بیشتر کاوش کنید، به جای درستی آمده اید. بیایید شیرجه بزنیم و ببینیم این همه هیاهو برای چیست!

NFT چیست؟

NFT به معنای توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) است که معمولاً با استفاده از همان نوع برنامه‌نویسی مورد استفاده برای ارزهای دیجیتال ایجاد می‌شوند . به عبارت ساده، این دارایی های رمزنگاری مبتنی بر فناوری بلاک چین هستند. آنها را نمی توان مانند سایر دارایی های رمزنگاری معادل مبادله یا معامله کرد.

مانند بیت کوین یا اتریوم. اصطلاح NFT به وضوح نشان می دهد که نه می توان آن را جایگزین کرد و نه تعویض کرد زیرا دارای ویژگی های منحصر به فرد است. ارزهای فیزیکی و ارزهای دیجیتال قابل تعویض هستند، به این معنی که می‌توان آنها را مبادله یا با یکدیگر مبادله کرد.

  • NFT مخفف یک توکن غیر قابل تعویض است، به این معنی که نه می توان آن را جایگزین کرد و نه تعویض کرد زیرا دارای ویژگی های منحصر به فردی است.
برای اطلاع از بهترین پکیج آموزشی دوره NFT، اینجاکلیک کنید.

ویژگی های کلیدی NFT - 

  • دارایی دیجیتال - NFT دارایی دیجیتالی است که کلکسیون های اینترنتی مانند هنر، موسیقی و بازی ها را با گواهی معتبر ایجاد شده توسط فناوری بلاک چین که زیربنای ارزهای دیجیتال است، نشان می دهد. 
  • منحصر به فرد - نمی توان آن را جعل کرد یا دستکاری کرد. 
  • تبادل - مبادلات NFT با ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین در سایت های تخصصی انجام می شود.

Cryptopunks یک نمونه قابل توجه از NFT است. شما را قادر می سازد 10000 کلکسیون را با اثبات مالکیت خریداری، بفروشید و ذخیره کنید.

NFT چگونه کار می کند؟

اکنون که گام های اولیه خود را برای درک چیستی NFT برداشته اید، باید ادامه دهید و در مورد نحوه عملکرد NFT بیاموزید.

  • اکثر NFTها در بلاک چین ارز دیجیتال اتریوم، یک دفتر کل عمومی توزیع شده که تراکنش ها را ثبت می کند، قرار دارند.
  • NFT ها توکن های فردی هستند که اطلاعات ارزشمندی در آنها ذخیره می شود.
  • از آنجایی که آنها دارای ارزشی هستند که عمدتاً توسط بازار و تقاضا تعیین می شود، می توان آنها را مانند سایر انواع فیزیکی هنر خرید و فروش کرد.
  • داده‌های منحصربه‌فرد NFTها تأیید و تأیید مالکیت آنها و انتقال توکن‌ها بین مالکان را آسان می‌کند.

نمونه هایی از NFT

دنیای NFT برای مردم نسبتاً جدید است. در اینجا چند نمونه از NFTهایی که امروزه وجود دارند آورده شده است:

  • یک مجموعه دیجیتال
  • نام های دامنه
  • بازی ها
  • مقالات
  • کفش های کتانی در خط مد

NFT برای چه مواردی استفاده می شود؟

افراد علاقه مند به تجارت رمزنگاری و افرادی که دوست دارند آثار هنری جمع آوری کنند اغلب از NFT استفاده می کنند. به غیر از آن، کاربردهای دیگری نیز دارد مانند:

  • محتوای دیجیتال - امروزه مهمترین کاربرد NFT در محتوای دیجیتال است. سازندگان محتوا سود خود را با NFT ها افزایش می دهند، زیرا آنها به اقتصاد سازنده قدرت می دهند که در آن سازندگان مالکیت محتوای خود را به پلتفرم هایی که برای تبلیغ آن استفاده می کنند، دارند.
  • آیتم های بازی - NFT ها علاقه قابل توجهی را از سوی توسعه دهندگان بازی به خود جلب کرده اند. NFT ها می توانند مزایای زیادی را برای بازیکنان فراهم کنند. به طور معمول، در یک بازی آنلاین، می توانید آیتم هایی برای شخصیت خود بخرید، اما تا آنجا که پیش می رود. با NFT ها، می توانید با فروش اقلام پس از اتمام کار، پول خود را پس بگیرید.
  • سرمایه گذاری و وثیقه - هر دو NFT و DeFi (مالی غیرمتمرکز) زیرساخت های مشابهی دارند. برنامه های DeFi به شما امکان می دهند با استفاده از وثیقه پول قرض کنید. NFT و DeFi هر دو با هم کار می کنند تا در عوض از NFT ها به عنوان وثیقه استفاده کنند.
  • نام‌های دامنه - NFT‌ها نامی آسان‌تر برای به خاطر سپردن دامنه شما ارائه می‌کنند. این مانند یک نام دامنه وب سایت عمل می کند و آدرس IP آن را به یاد ماندنی تر و ارزشمندتر می کند، معمولاً بر اساس طول و ارتباط.

حتی افراد مشهوری مانند اسنوپ داگ، شاون مندز، و جک دورسی با انتشار خاطرات و آثار هنری منحصر به فرد و فروش آنها به عنوان NFT های امنیتی شده، به NFT علاقه مند هستند.

NBA Top Shot یک مورد استفاده داغ از NFT است

یکی از محبوب‌ترین توکن‌های غیرقابل تعویض در روزهای اخیر  NBA Top Shot است که همکاری بین Dapper Labs (سازندگان بازی CryptoKitties) و انجمن ملی بسکتبال (NBA) است. NBA به لابراتوارهای داپر مجوز تک تک حلقه‌های ویدیویی برجسته می‌دهد و آنها فیلم را دیجیتالی کرده و برای فروش در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند. هر قرقره یک کلیپ ویدیویی مانند دانک بسکتبال بازیکن معروف را نشان می‌دهد که برخی از آن‌ها دارای زوایای مختلف و آثار هنری دیجیتالی هستند تا آنها را منحصر به فرد کند. حتی اگر شخصی یک کپی کامل از ویدیو ساخته باشد، می‌توان آن را فوراً به عنوان تقلبی تشخیص داد. این سرمایه گذاری تاکنون 230 میلیون دلار فروش داشته است و این شرکت به تازگی  305 میلیون دلار بودجه  از گروهی شامل مایکل جردن و کوین دورانت دریافت کرده است.

این حلقه های ویدئویی با قیمت های بالایی به فروش می رسند. در میان محبوب ترین ها:

  • دانک «کیهانی» لبرون جیمز: 208000 دلار
  • بلوک Zion Williamson "Holo MMXX": 100000 دلار
  • بلوک لبرون جیمز "از بالا": 100000 دلار
  • دانک لبرون جیمز "Throwdowns": 100000 دلار
  • دانک لبرون جیمز "Holo MMXX": 99,999 دلار
  • دستگیره های Steph Curry "Deck the Hoops": 85000 دلار
  • دانک جیانیس آنتتوکومپو «Holo MMXX»: 85000 دلار
  • لبرون جیمز "از بالا" دانک: 80000 دلار

این لحظات منحصر به فرد NBA از طریق "pack drops" ساخته شده و به بازار عرضه  می شود.  رایج ترین فروش فقط با 9 دلار است، اما بسته های انحصاری بیشتر می توانند با قیمت بسیار بیشتری به فروش برسند. 

اکنون که متوجه شدید NFT برای چه مواردی استفاده می شود و راه های مختلفی که می توانید از آن بهره مند شوید، بیایید نگاهی به تفاوت آن با سایر اشکال ارز دیجیتال بیندازیم.

چرا NFT ها محبوب می شوند؟

NFT ها در واقع از سال 2015 وجود داشته اند، اما اکنون به لطف چندین عامل، محبوبیت خود را افزایش داده اند. اول، و شاید واضح‌تر از همه، عادی‌سازی و هیجان ارزهای دیجیتال و چارچوب‌های بلاک چین زیربنایی است. فراتر از خود فناوری، ترکیبی از هواداری، اقتصادی بودن حق امتیاز و قوانین کمبود است. همه مصرف‌کنندگان می‌خواهند این فرصت را داشته باشند که محتوای دیجیتال منحصربه‌فرد داشته باشند و به طور بالقوه آنها را به عنوان نوعی سرمایه‌گذاری نگه دارند. 

وقتی شخصی یک توکن غیرقابل تعویض می‌خرد، مالکیت محتوا را به دست می‌آورد، اما همچنان می‌تواند راه خود را از طریق اینترنت باز کند. به این ترتیب، یک NFT می تواند محبوبیت کسب کند - هر چه بیشتر به صورت آنلاین دیده شود، ارزش بیشتری پیدا می کند. هنگامی که دارایی فروخته می شود، سازنده اصلی 10 درصد کاهش می یابد، که پلتفرم درصد کمی را دریافت می کند و مالک فعلی مابقی آن درآمد را دریافت می کند. بنابراین، با توجه به خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال محبوب در طول زمان، پتانسیل کسب درآمد مداوم وجود دارد.   

Authenticity نام بازی با NFT است. مجموعه‌های دیجیتال حاوی اطلاعات متمایزکننده‌ای هستند که آن‌ها را از هر NFT دیگری متمایز می‌کند و به لطف بلاک چین به راحتی قابل تأیید است. ایجاد و پخش کلکسیون های تقلبی کار نمی کند زیرا هر مورد را می توان به خالق یا صادر کننده اصلی ردیابی کرد. و برخلاف ارزهای دیجیتال، نمی‌توان آنها را مستقیماً با یکدیگر مبادله کرد (مانند کارت‌های بیس بال در زندگی واقعی) زیرا هیچ دوی یکسان نیستند. 

آیا NFT ها در حال حاضر جریان اصلی هستند؟

بنابراین، با وجود همه هیاهوهایی که در مورد NFT ها ایجاد شده است، آیا درست است که بگوییم آنها در حال حاضر جریان اصلی هستند؟ این مقاله دلیل محکمی برای این باور است که NFT ها اکنون در آگاهی عمومی قرار گرفته اند. ضرری ندارد که تعدادی از افراد مشهور سرشناس وارد آب های NFT شده اند.

اگرچه شاید گفتن "بله، NFT ها قطعاً در حال حاضر جریان اصلی هستند" زود باشد، اگر آنها به این مسیر ادامه دهند، سال 2022 می تواند سالی باشد که بدانیم NFT ها اینجا هستند تا بمانند.

NFT چه تفاوتی با سایر ارزهای دیجیتال دارد؟

اگرچه NFT ها با استفاده از زبان برنامه نویسی مشابه سایر ارزهای رمزنگاری شده ایجاد می شوند، این همان جایی است که شباهت به پایان می رسد.

اتریوم و NFT

بلاک چین اتریوم به چند دلیل این امکان را برای NFT ها فراهم می کند:

  • معاملات NFT بدون نیاز به پلتفرم‌های همتا به همتا، می‌تواند کاهش قابل توجهی به عنوان جبران داشته باشد.
  • همه محصولات اتریوم دارای یک "پشتیبانی" هستند و NFTها را قابل حمل برای خرید از یک محصول و فروش آن در محصول دیگر بدون زحمت می کند.
  • پس از تایید یک تراکنش، دستکاری داده ها برای جعل مالکیت غیرممکن است.
  • اتریوم هرگز پایین نمی آید، به این معنی که توکن های شما همیشه برای فروش در دسترس خواهند بود.

جوامع پنگوئن

Pudgy Penguin یک جامعه توکن غیرقابل تعویض محبوب است، یک زیرمجموعه ارز دیجیتال که نشان دهنده مالکیت یک دارایی منحصر به فرد است: 8888 پنگوئن در بلاک چین اتریوم، که در یک مجموعه سازماندهی شده اند. Pudgy Penguin تنها یکی از بسیاری از انجمن‌هایی است که مزایا و مزایای دیگری را برای اعضا ارائه می‌دهد، مانند عضویت در سرور مشترک Discord یا دسترسی به یک کانال تلگرام خصوصی که به شما امکان می‌دهد با صاحبان دیگر صحبت کنید.

بسیاری از پروژه‌های NFT انجمن‌های خاص خود را دارند که در آن اعضا می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند، ایده‌ها را به اشتراک بگذارند، و از پروژه‌ها یا هنر یکدیگر حمایت کنند یا بخرند.

چگونه NFT بخریم؟

با درک اینکه NFT برای چه چیزی استفاده می شود و مزایای خاص آن نسبت به سایر ارزهای دیجیتال، ممکن است بخواهید سرمایه گذاری خود را برای خرید NFT انجام دهید. اگر چنین است، قبل از انجام این کار باید برخی از موارد ضروری را تهیه کنید:

  • شما به یک کیف پول دیجیتال نیاز دارید که به شما امکان می دهد NFT ها و ارزهای دیجیتال خود را ذخیره کنید.
  • سپس بسته به ارزهایی که ارائه دهنده NFT شما می پذیرد، باید مقداری ارز دیجیتال خریداری کنید، به احتمال زیاد اتر. شما می توانید از پلتفرم هایی مانند OpenSea، Coinbase، Kraken، PayPal و غیره برای خرید ارزهای دیجیتال استفاده کنید.
  • پس از خرید ارز دیجیتال خود، می توانید آن را از صرافی به کیف پول خود منتقل کنید.

به خاطر داشته باشید که بسیاری از صرافی ها درصد کمی از تراکنش خرید کریپتو شما را به عنوان کارمزد دریافت می کنند.

بازارهای محبوب NFT

هنگامی که کیف پول خود را آماده کردید، تنها کاری که باید انجام دهید خرید NFT است. در حال حاضر، بزرگترین بازارهای NFT عبارتند از:

  • Rarible - Rarible یک بازار دموکراتیک است که به هنرمندان و سازندگان اجازه می دهد NFT ها را صادر و بفروشند. دارندگان را قادر می سازد تا ویژگی هایی مانند هزینه ها و قوانین جامعه را بررسی کنند.
  • OpenSea - برای شروع، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک حساب کاربری در وب سایت رسمی OpenSea ایجاد کنید و مجموعه های NFT را مرور کنید و هنرمندان جدید را کشف کنید. این پلتفرم به عنوان مجموعه ای وسیع از اقلام و مجموعه های دیجیتال کمیاب شناخته شده است.
  • بنیاد - در این پلتفرم، هنرمندان باید برای ارسال آثار هنری خود، دعوتنامه ای از خالقان دیگر دریافت کنند یا از آنها ارسال کنند. انحصار این جامعه دارای آثار هنری با کالیبر بالاتر است، با این فرض که تقاضا برای NFT ها در سطوح فعلی باقی می ماند یا حتی در طول زمان افزایش می یابد.

آینده NFT چگونه به نظر می رسد؟

NFT قرار گرفتن در معرض رسانه ها و امتیازات ویژه را برای هنرمندان مشتاق در رسانه های اجتماعی افزایش داده است. اخیرا جک دورسی، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران توییتر، با اولین توییت و معروف خود، "Just set up my twttr" و Vignesh Sundaresan، معروف به "Metakovan"، هنر NFT را به ارزش 69.3 میلیون دلار خریداری کردند. بیپل. 

به دلیل محبوبیت روزافزون آن، مردم اکنون مایلند صدها هزار دلار برای NFT بپردازند.  

مانند دیوید جرارد، نویسنده حمله بلاک چین 50 فوتی، بسیاری از کارشناسان صنعت کریپتو می گویند که حدود 40 درصد از کاربران جدید ارزهای دیجیتال از NFT به عنوان نقطه ورود استفاده می کنند. در نتیجه محبوبیت فزاینده آن، NFT می تواند بخش مهمی از اقتصاد دیجیتال را در آینده نشان دهد.

سوالات متداول

  1. چند نمونه از توکن های غیر قابل تعویض چیست؟

NFT ها می توانند هر دارایی را به صورت دیجیتالی نشان دهند. این می تواند دارایی های آنلاین مانند آثار هنری دیجیتال یا دارایی های واقعی مانند املاک و مستغلات باشد. برخی از نمونه‌ها آواتارهای درون بازی، کلکسیون‌های دیجیتال/غیر دیجیتال، بلیط‌ها، نام‌های دامنه و موارد دیگر هستند. 

  1. چگونه می توانم NFT بخرم؟

بیشتر توکن های غیر قابل تعویض را می توان فقط با اتر خریداری کرد. بنابراین، داشتن و ذخیره آنها در یک کیف پول دیجیتال قدم اصلی است. می توانید NFT ها را از طریق یک بازار آنلاین NFT مانند OpenSea، SuperRare و Rarible خریداری کنید. 

  1. آیا NFT ها ایمن هستند؟

NFT هایی که از فناوری بلاک چین مانند ارزهای دیجیتال استفاده می کنند، عموماً ایمن هستند. ماهیت توزیع شده آنها هک NFT ها را تقریبا غیرممکن می کند. تنها خطر امنیتی این است که در صورت از کار افتادن پلت فرم میزبانی ممکن است دسترسی به NFT های خود را از دست بدهید.

  1. غیر قابل تعویض به چه معناست؟

تعویض پذیری اصطلاحی از علم اقتصاد است که قابلیت تعویض محصولات/کالاها را توصیف می کند. به عنوان مثال، کالایی مانند اسکناس دلار زمانی قابل تعویض است که با هر اسکناس دلار دیگری قابل تعویض باشد. در مقابل، غیر قابل تعویض به این معنی است که مورد منحصر به فرد یا قابل تشخیص است. به عنوان مثال، اگر اسکناس دلاری را بردارید و آن را توسط یک هنرمند مشهور امضا کنید، منحصر به فرد می شود.  

  1. NFT ها دقیقا چیست؟

NFTها یا توکن‌های غیرقابل تعویض دارایی‌های دیجیتالی مبتنی بر فناوری بلاک چین هستند. هر چیزی می تواند به یک NFT تبدیل شود - یک اثر هنری، یادگاری ورزشی یا حتی یک توییت. 

  1. NFT برای چه مواردی استفاده می شود؟

NFT ها فایل های دیجیتالی هستند. آنها می توانند یک jpeg از یک اثر هنری، املاک و مستغلات یا یک ویدیو باشند. تبدیل فایل‌ها به NFT به ایمن کردن آن‌ها از طریق بلاک چین کمک می‌کند تا خرید، فروش و تجارت کارآمد شود و کلاهبرداری به میزان قابل توجهی کاهش یابد. 

  1. NFTها و رمزارزها چگونه به هم متصل می شوند؟

مانند ارزهای دیجیتال، توکن‌های غیرقابل تعویض نیز در بلاک چین وجود دارند. مالکیت و هویت منحصر به فرد دارایی دیجیتال را تأیید می کند. فناوری مشابه بیت کوین و اتریوم برای ساخت NFT استفاده می شود. در واقع، اتریوم رمزنگاری پذیرفته شده گسترده در بازار NFT است. 

  1. چرا مردم NFT می خرند؟

NFT ها یک گزینه سرمایه گذاری مطمئن در نظر گرفته می شوند. این دارایی های توکن شده برای همه قابل دسترسی است. آنها شما را با حقوق اولیه استفاده قدرتمند می کنند. علاوه بر این، اکثر خریداران در آنها سرمایه گذاری می کنند زیرا معتقدند دارایی ها در آینده ارزش خود را حفظ خواهند کرد. 

  1. بهترین راه های کسب درآمد از NFT چیست؟

برخی از بهترین راه‌ها برای به حداکثر رساندن بازده از NFTها عبارتند از: اجاره، کسب حق امتیاز، تجارت NFT، بازی NFT و استفاده از کشاورزی بازده مبتنی بر NFT. 

  1. آیا باید در NFT سرمایه گذاری کنم؟

کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که NFTها می‌توانند سرمایه‌گذاری خوبی باشند، زیرا می‌توانید آنها را برای کسب سود مجدد بفروشید. چندین بازار NFT به فروشندگان این امکان را می دهد که برای دارایی های فروخته شده خود حق امتیاز دریافت کنند. با این حال، قبل از سرمایه گذاری، تحقیق مناسب ضروری است تا بتوانید ارزیابی کنید که آیا با خواسته های شما مطابقت دارد یا خیر.  

  1. تفاوت بین NFT و ارز دیجیتال چیست؟

هم ارزهای دیجیتال و هم NFT از شبکه بلاک چین برای تأیید مالکیت استفاده می کنند. با این حال، بر خلاف یک ارز دیجیتال، یک NFT را نمی توان مستقیما با NFT دیگری مبادله کرد. NFT ها فروخته می شوند اما مانند اوراق بهادار در صرافی های دیجیتال معامله نمی شوند. در مقابل، ارزهای دیجیتال را می توان مانند اوراق بهادار معامله کرد.

 


منبع: metaversyab.com 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.