آیا متاورس آینده بشریت است؟

من اینجام تا با هم با دنیای متاورس آشنا شیم

آیا متاورس آینده بشریت است؟


به گفته مارک زاکربرگ، "متاورس" - که بنیانگذار متا آن را به عنوان "اینترنت تجسم یافته، که به جای تماشای محتوا - شما در آن هستید" توصیف می کند - زندگی ما را به شدت تغییر خواهد داد.

تاکنون محصول اصلی متاورس متا یک زمین بازی واقعیت مجازی به نام Horizon Worlds است. هنگامی که زاکربرگ در اکتبر 2021 از فشار متاورس شرکتش خبر داد، احساس غالب این بود که این چیزی است که هیچ کس آن را نخواسته و به طور خاص نمی خواست .

بسیاری از ما متعجب بودیم که مردم واقعاً در این قلمرو آنلاین جدید چه خواهند کرد. هفته گذشته، در میان اعلان‌های مربوط به سخت‌افزار، نرم‌افزار و معاملات تجاری جدید، زاکربرگ پاسخی ارائه کرد: کاری که مردم در متاورس انجام خواهند داد، کار است .

اما این برای چه کسی است؟ پیامدهای استفاده از این فناوری های جدید در محیط کار چیست؟ و آیا همه چیز به همان اندازه که متا وعده داده خواهد بود؟

برای اطلاعات بیشتر درمورد آینده متاورس کلیک کنید.

آینده کار؟

محور رویداد Meta Connect هفته گذشته، معرفی هدست Quest Pro برای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بود. این دستگاه با قیمت 1499 دلار آمریکا (~2400 دلار استرالیا) دارای ویژگی های جدیدی از جمله توانایی ردیابی چشم ها و صورت کاربر است.

Quest Pro همچنین از دوربین‌های رو به بیرون استفاده می‌کند تا کاربران بتوانند دنیای واقعی اطراف خود را ببینند (با افزونه‌های دیجیتال).

ارائه متا نشان داد که این تابع برای کار استفاده می شود. این یک کاربر را نشان می دهد که در میان چندین صفحه مجازی بزرگ نشسته است - چیزی که قبلاً آن را " دفتر بی نهایت " می نامید. همانطور که اندرو باسورث، مدیر فنی متا می گوید ، "در نهایت، ما فکر می کنیم که Quest می تواند تنها مانیتوری باشد که شما به آن نیاز دارید."

متا همچنین اعلام کرد که با مایکروسافت همکاری می کند تا نسخه های مجازی نرم افزارهای تجاری مانند آفیس و تیمز را در دسترس قرار دهد. اینها در پلتفرم اداری مجازی Horizon Workrooms گنجانده می شوند که به دلیل گرافیک کم کیفیت و آواتارهای شناور و بدون پا مورد تمسخر قرار گرفته است.

رویکرد مایکروسافت

شراکت ممکن است منافع قابل توجهی برای هر دو شرکت داشته باشد.

هدست واقعیت مختلط خود مایکروسافت، هولولنز، مورد استفاده محدودی قرار گرفته است. متا بر بازارهای واقعیت افزوده و واقعیت تسلط دارد، بنابراین منطقی است که مایکروسافت تلاش کند تا از تلاش های متا استفاده کند.

برای متا، پروژه‌اش ممکن است از طریق ارتباط با سابقه طولانی مایکروسافت در تولید نرم‌افزار تجاری مورد اعتماد، اعتبار کسب کند. مشارکت با سایر کسب و کارها در بخش فناوری و فراتر از آن، راه اصلی متا برای تحقق جاه‌طلبی‌های فرامتخصص خود است.

مایکروسافت همچنین یک رویکرد جایگزین برای موفقیت یک محصول ارائه می دهد. در حالی که چندین دهه تلاش برای فروش فناوری واقعیت مجازی به مصرف کنندگان موفقیت محدودی داشته است، مایکروسافت با فروش به مشاغل و سایر شرکت ها به یک نام آشنا تبدیل شد.

با تمرکز بر بازار سازمانی، شرکت ها می توانند فناوری های نوظهور را در جامعه عادی سازی کنند. آنها ممکن است چیزهایی نباشند که مصرف کنندگان بخواهند از آنها استفاده کنند، بلکه چیزهایی هستند که کارگران مجبور به استفاده از آنها هستند.

پیاده‌سازی‌های اخیر نرم‌افزار تیم‌های مایکروسافت در صنعت و دولت در سراسر استرالیا مدل‌هایی را برای نحوه ورود متاورس به دفاتر ارائه می‌دهد.

bossware پیشرفته

در حالی که طرفداران کار در متاورس آینده ای را متصور می شوند که در آن فناوری هایی مانند AR و VR بدون اصطکاک در زندگی کاری ما گنجانده شوند و رفاه و کارایی را به ارمغان بیاورند، تعدادی از زمینه های نگرانی وجود دارد.

به عنوان مثال، فناوری هایی مانند VR و AR تهدیدی برای ایجاد اشکال جدیدی از نظارت و کنترل کارگران هستند. افزایش کار از راه دور در سرتاسر همه‌گیری کووید-19 منجر به رونق « Bossware » شد - نرم‌افزاری برای کارفرمایان برای نظارت بر هر حرکت کارگران از راه دور خود.

فناوری‌هایی مانند VR و AR – که برای عملکرد بر روی ضبط و پردازش حجم وسیعی از داده‌ها در مورد کاربران و محیط‌هایشان متکی هستند – می‌توانند چنین پویایی را تشدید کنند.

متا می گوید که چنین داده هایی " روی دستگاه " باقی خواهند ماند. با این حال، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که برنامه‌های شخص ثالث Quest قادر به دسترسی و استفاده از داده‌های بیشتری نسبت به نیاز خود بوده‌اند.

حریم خصوصی و ایمنی

توسعه دهندگان در مورد پیامدهای حریم خصوصی و ایمنی دستگاه ها و پلتفرم های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده یاد می گیرند و نگران هستند .

در تنظیمات آزمایشی، داده‌های VR از قبل برای ردیابی و اندازه‌گیری اطلاعات بیومتریک درباره کاربران با درجه دقت بالایی استفاده می‌شوند . داده های VR همچنین برای اندازه گیری مواردی مانند توجه استفاده شده است.

در آینده‌ای که کار در متاورژن اتفاق می‌افتد، تصور اینکه چگونه از داده‌های ردیابی نگاه ممکن است برای تعیین نتیجه ارتقای بعدی شما استفاده شود، دشوار نیست. یا اینکه فضاهای کاری را تصور کنید که در آن فعالیت‌های خاصی «برنامه‌ریزی شده‌اند»، مانند هر چیزی که «غیرمولد» تلقی می‌شود، یا حتی چیزهایی مانند سازمان‌دهی اتحادیه.

پلت فرم 365 مایکروسافت در حال حاضر معیارهای مشابهی را در مورد فرآیندهای کار دیجیتالی نظارت می کند - اگر سازمان شما مشترک است، می توانید معیارهای خود را در اینجا مشاهده کنید. ورود مایکروسافت 365 به فضاهای واقعیت مجازی، داده های جدید زیادی را برای توصیف عادات کاری شما به آن ارائه می دهد.

تعدیل محتوا و رفتار در فضاهای مجازی نیز ممکن است موضوعی باشد که می تواند منجر به تبعیض و بی عدالتی شود. متا تاکنون در بحبوحه افزایش ادعاهای آزار و اذیت، حمایت های ملموسی را برای کاربران خود ارائه نکرده است.

در اوایل سال جاری، گزارشی توسط گروه حمایت از مصرف‌کننده SumOfUs نشان داد که بسیاری از کاربران در Horizon Worlds تشویق شده‌اند تا ویژگی‌های ایمنی مانند «حباب‌های ایمنی شخصی» را توسط سایر کاربران خاموش کنند.

استفاده از ویژگی‌های ایمنی در محیط‌های کار نیز ممکن است به‌عنوان غیراجتماعی تلقی شود یا بخشی از «تیم» نباشد. این می تواند تأثیرات منفی برای کارگرانی که در حال حاضر به حاشیه رانده شده اند داشته باشد.

منبع: metaversyab.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.