همه آنچه باید در مورد متاورس بدانید

من اینجام تا با هم با دنیای متاورس آشنا شیم

همه آنچه باید در مورد متاورس بدانید

در سال 2019، شرکت شبکه اجتماعی فیس بوک یک محیط واقعیت مجازی اجتماعی به نام فیس بوک Horizon را معرفی کرد. در سال 2021، فیس‌بوک به «متا پلتفرم‌ها» تغییر نام داد و مارک زاکربرگ اعلام کرد که شرکتش به ایجاد یک متاورس اختصاص دارد. پس متاورس چیست؟ بیایید دریابیم!

متاورس

معنی متاورس چیست؟ کلمه "metaverse" شامل دو جزء است: "meta" در یونانی به معنای پست، بعد یا فراتر است و "verse" به معنای جهان است. در دنیای بلاک چین، «متایورس» فضای مجازی است که در آن افراد ممکن است با استفاده از ترکیبی از فناوری‌های مجازی، که عمدتاً شامل واقعیت مجازی (VR)، واقعیت افزوده (AR) و رابط‌های مغز و رایانه (BCI) است، تعامل داشته باشند. افراد همچنین ممکن است دارایی های دیجیتالی را خریداری و بفروشند، سفرهای مجازی به مکان های دیجیتال (که ممکن است تخیلی یا مدل های واقعی باشند) انجام دهند و غیره.

بازیگران بزرگ فناوری مانند اپل، گوگل، متا پلتفرم ها (فیس بوک)، مایکروسافت، سونی، نیانتیک و Valve در حال شروع اقداماتی برای تلاش برای اکوسیستم سخت افزاری و نرم افزاری هستند. مارک زاکربرگ در رویداد "Connect" با تغییر نام فیسبوک به متا و تبدیل آن به یک شرکت متاورس که در آن مردم می توانند جهان را با هم از هسته فناوری بسازند و یک اقتصاد خلاق جدید راه اندازی کنند، جاه طلبی متاورس را اعلام کرد. مایکروسافت و سونی انتظار دارند که هدست هایی مانند Meta Quest یا Sony PSVR انتخاب مصرف کننده برای کاوش در دنیای سه بعدی اجتماعی و تعاملی باشد.

توسعه Metaverse در زندگی روزمره

پیشرفت‌های فناوری، رشد ارزهای دیجیتال و سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO) سطوح بالاتر و تقریباً امکانات نامحدودی به متاورز داده است. برای بررسی کاربرد و توسعه متاورس در زندگی روزمره ما، چند نمونه را در زیر پیشنهاد می کنیم.

در آموزش

در عصر وب 1.0 (1991-2004)، آموزش در مراحل اولیه است. طراحی وب 1.0 عمدتاً به عنوان یک شبکه تحویل محتوا استفاده می شود. معلمان و دانش آموزان به صورت سنتی آموزش و یادگیری را به صورت حضوری انجام می دهند: دست نویس. علاوه بر این، فرصت های یادگیری برای زنان، رنگین پوستان و فقرا محدود است.

در عصر وب 2.0 (2004 تا کنون)، آموزش برای همه بدون استثنا است. مردم شروع به درک نحوه استفاده از Microsoft Office برای آموزش پشتیبانی کردند. یادگیری زبان با استفاده از اپلیکیشن های آموزشی مانند Elsa، Duolingo و غیره فرآیند مطالعه را ساده می کند. به‌ویژه در طول همه‌گیری کووید-۱۹، پلتفرم‌های دیجیتالی نوآورانه مانند Google Drive، Zoom و غیره نقش مهمی در حفاظت و تداوم یادگیری و آموزش داشتند. دانشجویان برای شرکت در برنامه های تحصیلی خارج از کشور در زادگاهشان عادی می شوند. آموزش مبتنی بر برنامه اکنون گسترده است و ممکن است در زمان و هزینه صرفه جویی کند و انعطاف پذیری را فراهم کند.

آمدن به آینده متاورس برای سطح بالاتر آموزش. بیایید یک مثال ساده بزنیم: مطالعه تاریخ به طور سنتی خسته کننده و بیهوده تلقی می شد. علیرغم تلاش اساتید برای تعامل از طریق فیلم، موسیقی و تصاویر، افراد بسیار کمی این موضوع را تجربه و قدردانی می کنند. کلاس از طریق متاورژن وارد فراجهان فرهنگ یونانی می شود. آنها می توانند شلوغی یک بازار را تجربه کنند یا در زمان سفر کنند تا مجسمه و فرهنگ را از طریق تپه ها و معابد خدایان بررسی کنند. دانش‌آموزان می‌توانند همزمان از طریق فعالیت‌های بازی، مهارت‌های خواندن انتقادی و STEM خود را بهبود بخشند. با این حال، در این مورد، مسئولیت معلمان همچنان حیاتی است. استفاده از متاورس نشان می دهد که چگونه ممکن است کسب الهام و تجربه افراد را تسهیل و افزایش دهد.

در تجارت

وبلاگ بیل گیت نوشت: «طی دو یا سه سال آینده، من پیش‌بینی می‌کنم که اکثر جلسات مجازی از شبکه‌های تصویر دوربین دوبعدی ... به متاورس، فضایی سه‌بعدی با آواتار دیجیتال منتقل می‌شوند .» ایده این است که شما در نهایت از آواتار خود استفاده خواهید کرد. برای ملاقات با مردم در یک فضای مجازی که حس بودن در یک اتاق واقعی را تکرار می کند.

فرصت های تبلیغات، برندسازی و بازاریابی نیز در حال افزایش است. چندین کسب و کار در حال ایجاد پایه ای در تنظیمات VR هستند. شرکت هیوندای موتور، Hyundai Mobility Adventure را معرفی کرده است، یک تجربه متاورس در پلتفرم بازی Roblox. آواتارهای گیمرها ممکن است ابتکارات حمل و نقل فعلی و آینده هیوندای را تجربه کنند. متا، سونی، اچ‌تی‌سی، مایکروسافت و غیره، بازیگران بزرگ فناوری، سفر خود را به دنیای متاورس آغاز کرده بودند.

در سرگرمی

پارک‌های موضوعی و پارک‌های تفریحی ایده‌آل‌هایی برای واقعیت مجازی هستند، زیرا ساخت آن‌ها گران است، اما می‌توان آن‌ها را به سرعت و ایمن در واقعیت مجازی تکمیل کرد. متاورس ممکن است به پارک هایی که از قوانین فیزیک سرپیچی می کنند اجازه دهد تا مردم را از سراسر جهان جذب کنند و به سرعت بدون متحمل شدن هزینه های اضافی تکامل یابند.

یکی دیگر از کاربردهای بسیار جذاب متاورس برای رسانه و سرگرمی ممکن است تماشای ورزش باشد. واقعیت مجازی بازیکنان را قادر می‌سازد تا بازی را از منظر نزدیک‌تر ببینند و تجربه بهتری داشته باشند.

از زمان اپیدمی کووید-19، Imagine Dragons، Travis Scott، BTS، Muse، و Post Malone و همچنین تعدادی از هنرمندان مشهور دیگر در یک سال و نیم گذشته در کنسرت های واقعیت مجازی (VR) اجرا کرده اند. Fortnite یک کهنه‌کار سرگرمی‌های واقعیت مجازی است و شرکت سازنده آن، Epic Games، سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد دلاری برای ایجاد متاورس را اعلام کرده است. مانند واقعیت، متاورس مکان هایی را ارائه می دهد که هنرمندان متعددی می توانند همزمان اجرا کنند.

فرصت ها

ایده متاورس جدید نیست. دنیای آنلاین، چند نفره و نقش آفرینی مانند The Sims یا Second Life بیش از بیست سال است که وجود دارد. آنالوگ‌های مدرن مانند Minecraft، World of Warcraft و Fortnite میلیون‌ها بازیکن و اقتصاد بزرگ دارند.

AR و VR، بلاک چین، ارزهای دیجیتال و NFT از جمله فناوری‌های جدیدی هستند که برای ایجاد این مفهوم فراواژه گرد هم آمده‌اند. سازندگان می توانند فعالیت خود را از طریق توکن ها در نتیجه روش های جدید تجارت و در اختیار داشتن کالاهای دیجیتال تجاری کنند. رشد تجارب مجازی فراگیرتر به افراد کمک می‌کند تا جوامعی با ایده‌آل‌های مشترک تشکیل دهند و خود را به‌طور قانونی‌تر بیان کنند. در همین حال، COVID-19 دیجیتالی شدن زندگی ما را افزایش داد و مشارکت و ارتباطات آنلاین مداوم و چند منظوره را عادی کرد. این ترکیبی از نیروهای فنی، اجتماعی و اقتصادی در حال ارتقاء متاورس است.

منبع: metaversyab.com

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.